Alla inlägg den 3 februari 2015

Av T - 3 februari 2015 22:50

Har idag haft kontakt med gymmet och fått en tid bokad för en konsultation med en PT vilket känns jättebra. Det var dock några veckor till denna träff så jag fick rådet att försöka komma igång med ca två träningspass i veckan och jag lyssnade på det rådet så idag har jag varit iväg och tränat zumba 55 minuter.


Dessa 55 minuterna gick snabbt och jag kände aldrig att jag ville ge upp heller däremot så märkte jag mycket väl att jag inte orkade med på samma sätt som förut och jag kände även av värk i fötter och smalben men jag kämpade på och jag vet att med tiden blir det bättre. Något jag blev väldigt förvånad över var min stelhet eller vad man ska kalla det. Jag har varit ganska mjuk och inte haft problem med att röra höfter mm men idag kände jag mig som ett kylskåp, inte det att det gjorde ont i kroppen men jag fick inte till rörligheten på samma sätt som jag brukade få tidigare. Jag har inte tränat sedan i september kanske och när jag blev sjuk så rörde jag mig inte mer än tvunget så det är inte så konstigt kanske att det känns både konditionsmässigt och kroppsmässigt men stelheten förvånar mig otroligt mycket.


Jag har nu lagt mig i sängen efter en dusch och avslappningsövningar (hemläxa från sjukgymnastiken) och jag känner en viss ro i kroppen faktiskt. Inte alls någon inre stress just nu utan lite mör i kroppen efter zumban men mör på ett skönt sätt, visserligen får vi se om träningsvärken imorgon är lika skön...


Imorgon är det jobb som står på schemat från morgon till kväll så det blir upp tidigt för att lämna barnen på förskolan redan till frukost, jag är inte direkt för tidiga mornar men imorse var det faktiskt ganska skönt att vara uppe redan före sju (frukost på sängen för födelsedagsbarnet) och det kanske tyder på att jag sovit ganska bra natten till idag. 


Nu hoppas jag på en god natts sömn så att jag orkar med hela dagen imorgon.

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards