Alla inlägg den 21 februari 2015

Av T - 21 februari 2015 14:37

Igår hade vi en innehållsrik fredag med städning och plockning. Jag bakade öven lite fröknäcke under förmiddagen så det finns lite variation i skåpet.

   

Jag har köpt en liten rolig grej som man kan skära grönsaker på ett annorlunda sätt och barnen älskar när jag gör morötter i denna grej. Problemet var igår att efter användning skulle jag rengöra den ordentlig så jag plockade isär den så som jag trodde man skulle göra eftersom det fastade morötter i den men nu får jag inte tillbaka botten och då kan jag inte heller använda den. Jag ska försöka pilla tillbaka den någon dag när jag får tid och lust, men jag hann iallafall fota en omgång av morötterna.

   


Nu ska jag väl skriva om det rubriken faktiskt säger "vabruari". Måndagens planer måste ställas in och även då PT-träffen måste flyttas eftersom jag har ett barn här hemma som för någon timme sedan kräktes. Nu behöver vi i familjen inte vabba på måndag eftersom det är min lediga dag (bortsett från besök på vc men den får jag också avboka) så jag får helt enkelt flytta på PT tiden. Även om det inte blir mer nu så ska man vara symtomfri minst 48 timmar innan man kommer tillbaka till förskolan pga smittorisken. Nu håller jag alla tummar och tår på att resten av familjen klarar oss denna omgång för magsjuka är ingen trevlig sjukdom. På det viset kan det vara en fördel att inte jobba måndag till fredag då man i dessa sjukdomstider måste vabba. 


Nu har jag saker att pyssla med här hemma sedan efter jag gjort det nödvändigaste blir det mer film med barnen.

Trevlig lördag på er där ute!

//Therese



Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards