Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Ibland svårt med rubrik passande innehåll..

Av T - 28 februari 2015 09:44

Detta är verkligen ett väldigt blandat inägg som det egentligen inte finns någon tanke bakom eller någon direkt tråd men jag kände att jag ville skriva ett inlägg så att det inte går för många dagar.


Vi börjar med maten som jag tycker fungerar bra, jag har fått till det och jag tycker att det rullar på. Jag känner mig motiverad och jag tycker att jag fått till rutiner kring regelbunden mat. Igår tog jag tillochmed med mig en matlåda från frysen till jobbet vilket inte hör till vanligheten. Jag har faktiskt börjat frysa in för att ha reserver till jobbet eller som lunch hemma efter en jobbnatt. Som ni kanske märkt har jag också varit ganska flitig med att fota mina maträtter och det ska jag försöka fortsätta med. Jag tänkte nu bjuda på lite bilder från gårdagens lunch, en supergod alltiett gryta, tyvärr var det väl kanske lite för speciell smak för resten av familjen men jag gillade det.

   


När det gäller matplanering idag blir det kycklingsoppa till lunch och hemmagjorda hamburgare till middag hade jag tänkt. 


När det kommer till övriga planer så finns det inte så mycket på listan då det verkar som att febern går runt i denna familj men en liten promenad till affären för oss som är feberfria kanske det blir och imorgon vankas det jobb från morgon till kväll ( om jag får vara frisk vilket jag fått hittills, peppar peppar) sen har denna helgen gått.


Jag blir lite stressad över dessa sjukdomar som går då jag är rädd att igen få ställa in PT-träff samt avslappningskurs vilket jag absolut inte vill göra, sen kan man inte rå för att familjemedlemmar är sjuka tider som dessa men min inre stress har jag lite svårt att ta kontroll över. Jag tyckte att jag hanterade stressen kring detta jättebra denna vecka som gått då det inte kändes som hela världen att jag fick avboka  PT, avslappning och frisör men att avboka och krångla inför ytterligare en vecka känns sådär, men som sagt så kanske det inte blir att det behövs.


Ha en bra helg på er därute!
//T

 
 
madde

madde

28 februari 2015 19:15

Skönt att du har hittat en balans i maten =) Det är A och O för en viktminskning. Nu är det bara hoppas att du får träffa PT så träningen kommer igång ordentligt också =) Håller tummarna på att du får hålla dig frisk, och att det inte krävs allt för mycket ombokningar kommande vecka =)
Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

1 mars 2015 20:39

Ja det känns riktigt bra faktiskt. Tyvärr ser det illa ut gällande PT träffen då jag verkar få boka om den ytterligare en gång men jag hoppas fortfarande på det bästa...
Kram

 
Joline

Joline

1 mars 2015 11:49

Tack för din kommentar hos mig. Självklart får du länka till min blogg :) Va roligt att jag nu hittat till din blogg! Jag tänkte också bli bättre på att ta med matlådor till jobbet och att planera vad vi ska äta!!! Sitter just nu och vet inte vad vi ska äta till lunch. Inte bra, det är lätt att det blir något "dumt" då.

http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se

T

1 mars 2015 20:37

Kul att du "tittade in" och hoppas att det är en blogg som är av intresse för dig så att du tittar in fler gånger. =)
Det med planering kring maten är alltid ganska krävande tycker jag men det gäller att bestämma sig att göra det (iallafall för mig)
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards