Direktlänk till inlägg 7 februari 2015

Det var nog inte magsjuka...

Av T - 7 februari 2015 09:56

Här hemma har man nästan gått och väntat på att vi andra i familjen ska bli magsjuka eller att det ska komma mer av den ovälkommna spyan men ingenting sådant har dykt upp vilket jag är så otroligt tacksam över.

Det är möjligt att kräkningen på förskolan orsakades av en febertopp eller något i den stilen eftersom han åt som aldrig förr redan samma kväll, vilket han absolut inte hade gjort om det hade varit magsjuka som legat makom.

Eftersom det inte utvecklas till något mer så hinner jag peta in ett träningspass imorgon eftermiddag utan att vara rädd för att det faktiskt är magsjuka som rör sig i krokarna och då har jag iallafall fått med två pass denna vecka som rekomenderades för att komma igång.


Maten går inte bra fortfarande och jag vet inte vad som ska få mig att få det att fungera. Någon som gjort samma resa och kan ge tips och råd hur man står emot ofrivilliga tankar så styr ganska mycket?


Jag hade en plan igår att försöka städa undan på ett ställe där jag kan ha mitt promenadband, men det blev inte riktigt så. Jag ställde undan några kartonger ut i förrådet så det är iallafall på gång då tanken är att jag ska kunna gå på bandet ungefär 20 minuter om dagen om jag så delar upp det och går tio minuter på morgonen och tio minuter på kvällen, ja när det passar helt enkelt bara jag får in det. 


Veckan som kommer är fullspäckad med jobb och jag kommer inte ha så mycket tid över till annat men jag ska försöka få in två träningspass även kommande vecka, men är det så att bloggen inte uppdateras så mycket kommande vecka så är det för att det kanske inte kommer finnas så mycket tid och ork men jag ska försöka.


Ikväll börjar melodifestivalen och det tycker jag är så härligt kring den här tiden på året då vi kan mysa i soffan och äldsta sonen brukar gilla det och dansa för fullt. Det ger också en känsla av vi går mot ljusare tider.


Nu har det tagit mig nästan en timme att skriva detta inlägg då jag fått göra massa saker emellan så jag vet inte om detta inlägg blev så bra skrivet men nu får det vara som det är!

Trevlig lördag på er!

//Therese

 
 
madde

madde

7 februari 2015 16:40

Skönt att det inte var någon magsjuka!
Måste säga att även du börjar komma igång med träningen. Att få in 20 min per dag går, bara man vill! Även om man delar upp det så har man ändå fått in träning =) Lite är bättre än inget brukar man ju säga =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

9 februari 2015 09:13

Jo det gäller bara att jag får tid att städa undan där jag ska ha bandet sen är det nog inga problem att få in lite tid. Precis all träning som blir av är bättre än ingen. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards