Direktlänk till inlägg 1 oktober 2015

Vissa saker får jag inte till..

Av T - 1 oktober 2015 20:25

Jag är så fruktansvärt dålig på att fixa bilder till bloggen. Jag fotar en hel del naturbilder och lägger jag manken till så fotar jag en hel del matbilder också men sen måste jag ta mig för att lägga upp dom på bloggen också. Det är ju mycket trevligare med lite bilder och jag vill ordna det men det är en sådan sak jag har svårt att få till...


Igår vart det ett rejält svettigt bodycombat pass. Jag tog i så jag höll på att spy och svetten bara rann på mig, men det var så otroligt skönt efteråt att man faktiskt har tagit sig igenom ett sådant pass. Ett ordentligt träningspass gör faktiskt under för kroppen och psyket. I tisdags vart det ingen morgon promenad eftersom jag skulle väga mig och hinna till jobbet och igår morse var det lite som körde ihop sig så det vart ingen då heller tyvärr. Imorse var det dags för personalmöte och jag promenderade dit (en promenad på typ 10 min) sedan tog jag med mig barnen på en kvällspromenad på ca 45 minuter. Jag använder mig nu av fitbit flex som räknar mina steg och aktiva minuter mm och mitt dagsmål är att uppnå iallafall 10 000 steg om dagen och hittills har det gått väldigt bra förutom någon enstaka dag där det inte är uppnåt men om jag ser tillbaka ca 5 veckor så rör jag mig betydligt mer nu och det är ett stort framsteg.


När det gäller gymträningen tänkte jag ta mig ett pass imorgonkväll så att jag får till någon timme i gymmet även denna vecka och då har jag ju uppnått mitt mål med träning två gånger  även denna vecka. Programmet jag har fått tar så otroligt lång tid så det är svårt att få till det hela men jag tycker iallafall att all den träning jag gör räknas samt måste det ge någon form av effekt även om jag kanske inte lyckas fullfölja just gymprogrammet i den takt som var tänkt..


Nu ska jag krypa upp i soffan framför tvn och njuta av mina värmeljus jag tänt runtomkring mig. Det är det som är det mysiga med hösten och mörkret.


//T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards