Alla inlägg den 3 oktober 2015

Av T - 3 oktober 2015 14:17

Det känns så otroligt skönt att ha en ledig helg nu. Jag var verkligen i behov av det. Lördagsmorgonen började toppen. Jag fick sovmorgon till strax efter 08.15 ( trodde aldrig att jag skulle kalla det sovmorgon) och det var så skönt att inte vakna av att klockan ringde 06.30 och barnen tog en lugn mysig morgon dom med.


Efter en frukost som bestod av två wasa sport knäcke med kaviar och ägg samt kaffe, slängde vi om till träningskläder. Barnen skulle iväg på barngympa (som anordnas på gymmet) och jag fick tid för ett cirkelpass på 30 minuter. Det känns så otroligt bra i kroppen efteråt att jag rört på mig. Mina två träningspass är uppnådda denna vecka dock inte gymmet som jag borde få in en gång i veckan men som jag tidigare nämnt är det ett program som tar sin tid att köra och ibland finns inte tiden till. Det blev inget gym igår kväll av olika orsaker som jag inte riktigt vill dela med mig av här, men jag har en inplanerad gymtid i veckan.


Jag har även fått in bra med promenader denna vecka och det känns faktiskt i benen. Tänkte dela med mig av en bild om hur det kan se ut i fitbit appen. Riktigt hundra stämmer det ju inte eftersom idag efter ett 30 minuters pass stod att jag bara hade varit aktiv i 9 minuter vilket inte stämde men det kan vara så att idag var det mycket ben träning och den kanske inte känner av det så mycket när den sitter på armen.

 

(det jag vill tillägga är att jag träffade på en person under promenaden och stod och pratade ganska länge och glömde då pausa tidsräkningen under min promenad därav att det såg ut som den promenaden tagit jättelång tid)


Efter träning var det dags att fixa lunch som för familjen blev korv och makaroner men som för min egen del blev viktväktarnas egna soppa med en sallad. En maträtt som jag tillochmed var så duktig att jag tog en bild på.

 


Efter lunch blev det en promenad för att lämna min äldsta hos en kompis och där ser jag en stor förändrig att jag faktiskt väljer att gå och lämna istället för att ta bilen. Om cirka en timme är det dags att ta en promenad för att hämta honom och då blir det väl att vi tar en promenad förbi affären för att köpa hem lite lördagsgodis, sen hem och slänga in den hemmagjorda vita pizzan i ugnen. Degen står nu på jäsning och jag ska strax förbereda fyllningen så att det går snabbt att fixa när vi kommer hem. En pizza som är jätetgod och mycket mättande. Kan dela med mig av receptet och bild (kanske tillochmed gjort det redan en gång)


Till kvällen blir det att bara mysa i soffan och kanske hoppas på att det är något intressant på tv. Sen återstår det att se vad vi har för spännande för oss imorgon.


Hoppas ni har en lika skön helg som jag har.

//T

 

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards