Direktlänk till inlägg 15 januari 2016

Att få förståelse att man faktiskt kommit en bit påväg..

Av T - 15 januari 2016 20:54

När man har gått ner 13,8 kg som jag gjort sedan september så är det faktiskt mycket lättare att haka upp sig på att det gått långsamt (enligt en själv) än att faktiskt fokusera på det suveräna jobb jag gjort hittills. Vid sånna här tillfällen måste jag faktiskt stanna upp och reflektera över resans gång hittills och faktiskt försöka att få en förståelse för hur mycket egentligen 13,8 kg är. Jag har nu sen i tisdags funderat ganska mycket på det här samtidigt så började jag fundera lite mer igår omkring detta då jag och en kollega pratade om just hur mycket det faktiskt är och jag fick frågan "Känner du någon skillnad i kroppen viktmässigt, känner du dig lättare?"


Jag känner inte hur mycket jag har gått ner för jag vänjer mig väl med den vikten jag för tillfället har, däremot märker jag på kläder och jag har faktiskt köpt två nya tröjor samt två nya klänningar i storlek 44/46 istället för storlek 48/50 och vet ni vad, jag kunde ha kläderna jag beställde i storlek 44/46. Något som då skulle vara intressant är att faktiskt hänga på mig en viktväst för att känna att det är skillnad.


Idag efter lämning i skolan gick jag till affären och handlade lite, vi har ca 10 min, kanske 15 min beroende på väglag hem från affären och jag tyckte att kassen kändes en aning dryg att bära så påvägen hem började jag fundera kring vikten på påsen och därför vägde jag dess innehåll när jag kom hem:

 


4,5 kg släpade jag alltså på från affären och det är fortfarande inte ens i närheten av vad jag släpade på viktmässigt i september. Okej så blir ju inte direkt vikten jämt fördelat när man bär på en påse men ändå och det får mig att tänka till och faktiskt inse att jag hittills lyckats med något bra.


I tisdags började även jag och min sambo att prata om just hur mycket jag gått ner och vi gjorde en jämförelse i oöppnade tuborg grön öl, 33cl burkar (just för att jag hade en burk i kylen jag kunde väga) och kom fram till att lite mer än 39 burkar (39 burkar= 13,6kg ca) har jag lyckats gått ner i vikt. Det blir ganska häftigt när man ser det på det viset och faktiskt jämför med något som är greppbart. Ca 7 stycken 2 kilos mjölförpackningar är ju också något att jämföra med, 6,9 förpackningar om man ska vara exakt. Då blir det hela mycket häftigare på nåt sätt.


Jag behöver sånna här svart på vitt grejer för att bli lite peppad och jag tycker fan att jag kan klappa mig på axeln att jag tagit tag i mig själv och faktiskt kämpar mot en hälsosammare kropp. 


Ikväll blir det även en tidig kväll då jobb står på schemat resterande tid av helgen och det kommer nog vara skönt när helgen är över då jag jobbar verkligen hela lördag (8.30-21.00) och hela söndag (8.30-09.00 måndag morgon) Det blir alltså inte så mycket familjetid denna helgen men jag får ta igen det i veckan samt till nästa helg.
 
Ha en bra helg alla ni därute!
Kram/T
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards