Alla inlägg den 12 januari 2016

Av T - 12 januari 2016 12:19

Då var det som sagt tisdag igen och jag har en ledig dag. En ledig tisdag som är alldeles vanlig efter alla helger som nu varit. Vad innebär då detta? Jo att det också är vägnings tisdag. Var det något väder som satte stopp för att åka iväg? Nej inte det heller så det är en helt vanlig tisdag med helt vanliga tisdagsrutiner så därför är det nu dags att redovisa lite siffror:


Startvikt (1/9-15): 115,5 kg

Senaste vägningen(22/12-15): 103,6 kg

Dagens vägning: 101,7 kg (alltså -1,9 kg sen julveckan)

Total viktminskning hittills sedan start: -13,8 kg


Jag känner mig absolut helt nöjd med dessa siffror och jag får svart på vitt att mitt arbete lönar sig och att jag inte har tappat fokus fast det nyss varit jul och nyårshelger. Jag ger mig själv en stor klapp på axeln för detta och fortsätter i samma riktning.


Målet jag hade förra veckan var att ta en dag i taget och sedan försöka klara av -0,5 kg och jag har lyckats riktigt bra. Jag kommer att ha samma mål denna vecka att just ta en dag i taget och försöka uppnå -0,5kg även denna vecka. Sen är det otroligt mycket svårare att komma fram till olika dagsmål varje dag som jag gjorde under förra veckan/helgen men jag ska fundera ut lite kring det men något jag inte riktigt gjort inför kommande vecka är matplaneringen och den är otroligt viktig så det tänkte jag faktiskt ta mig tid till att försöka planera och bestämma ikväll utifrån den mat och de råvaror som finns hemma.


Jag borde även få till ett träningspass under veckan då jag inte tränat på ett tag nu men det är svårt att komma igång men absolut så ska jag försöka med minst ett pass denna vecka för att komma igång.


 

//T

Ovido - Quiz & Flashcards