Alla inlägg den 8 januari 2016

Av T - 8 januari 2016 21:54

Klockan är snart 22 denna fredagskväll. Dagen har rullat på bra sedan imorse. Morgonen startade med två ägg och en kopp kaffe, sedan blev det dusch och diverse förmiddagsbestyr, till lunch gjorde jag en soppa med zucchini, potatis, lök, morot, nötfärs, passerade tomater och kryddor och till det hade jag en klick matlagnings yoghurt som jag kryddat med vitlökspulver, saffran och färsk persilja. En helt okej lunch dock måste man gilla saffran för att gilla den krämen.

Efter lunch var det dags för att handla lite så det blev en tur till Ica maxi och det tog sin lilla tid så väl hemma igen var det ju dags för matlagning igen - tacos (kycklingtacos för min del) Jag hade idag svårt att hålla mig till det jag bestämt mig för att äta i mängd då tacos är så otroligt gott men jag åt inom budget för vad jag får efter som vi även har en veckobonus att utnyttja vid speciella tillfällen. Så där kan man kanske säga att jag misslyckades lite genom att jag åt mer än bestämt dock är det en skillnad att jag faktiskt väljer ett bättre alternativ som kyckling samt kryddade den med egengjord tacokrydda vilket också är ett nyttigare alternativ. Med dessa små steg kommer jag nog lyckas få till en ny livsstil som jag kan leva med resten av livet.


Målet att i två dagar stå emot mitt ha begär har jag klarat riktigt bra (om man bortser från just kvällens middag) för idag blev jag också sådär extremt sugen på allt när vi var på maxi men jag handlade bara det vi skulle ha. Gubben köpte chips till honom och barnen för lite fredagsmys men jag har inte rört påsen vilket känns så bra. 


Jag håller just nu också på att göra mina rotfruktschips men dom krympte ihop väldigt mycket så jag vet inte om det riktigt blir någon höjdare. Jag har faktiskt fotat lite under processen fast dom är inte klara än då det tar tid med olika plåtar.

             Vi får väl se, jag hoppas på att palsternackan blir mumma eftersom jag annars tycker det är gott att steka.


När det kommer till målsättning så kör jag vidare på det jag satte upp igår - alltså inga godsaker som godis, chips, glass eller så under denna helgen. Utan jag ska köra på mina rotfruktschips eller kanske göra grönsaksstavar om suget smyger sig på. Fredagen har ju gått bra kring det målet iallafall.


Hoppas att ni läsare har en mysig fredagskväll.

Nu är det dags för mig att kolla till palsternackorna jag har i ugnen.

//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards