Alla inlägg den 14 januari 2016

Av T - 14 januari 2016 11:31

Idag är det torsdag och jag har fått till ett träningspass på morgonen. =) Ett 30 minuters cirkel grupp pass och jag blev att må illa. Jag tog i rätt rejält men sedan var det ju ett tag sen jag tränade just konditionen och det skapade ett iallafall ett illamående, men jag tog mig igenom passet och såhär efteråt så känns det så otroligt skönt och jag är faktiskt sugen på att träna igen. Det blir framöver att sätta sig ner och planera in minst två pass i veckan i kalendern och återgå till gamla rutiner. Sen har jag ju kommit igång med mina morgon promenader vid lämning och eftermiddags promenader vid hämtning (de dagar jaf hämtar) och jag gick direkt till gymmet imorse efter lämning trots -15,6 grader ute så traskade jag på.


Igår vart jag så otroligt sugen på att glass så jag tog mig faktiskt en skål och när jag satt i soffan och avnjöt glassen så bestämde jag mig att det fick vara mitt lördags gott fast på en onsdag vilket innebär att även denna helgen kommer jag att ha som mål att inte köpa något godis eller snacks. Jag har viktväktarsnacks hemma som ger 2 smartpoints per påse och en sådan kan jag ta OM jag har dagliga points över t ex på lördagen men det är det enda och enbart om jag haft ett bra jämt dagligt intag och har utrymme i den dagliga budgeten.


Mina dagsmål nu fram till tisdag kommer att bli att stå emot frestelser och ha matplanering inför varje dag. Som idag har jag planerat såhär:

Frukost: 2 dl lättfil

              1 dl havre fras

              1 banan                Totalt : 4 SP


Mellanmål: 1 banan                        0 SP

Lunch: Broccoli- och kasslergratäng

            1 skiva lingongrova med bergott och ost 

                                                            Totalt: 12 SP

Mellanmål: Ett ägg                       2 SP

Middag: En kycklingfile

             Två potatisar

             Tre msk lätt creme fraiche och grönsaker  8SP

Dagens totala blir då 26 SP av 33 tillåtna och det tycker jag är en bra dag!


Nu måste jag packa ihop allt och bege mig av till jobbet!

Ha en bra torsdags eftermiddag!

//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards