Alla inlägg den 6 januari 2016

Av T - 6 januari 2016 21:32

Nu är klockan kring 21.30 denna onsdags kväll och hela dagen har snart gått. Denna dagen har varit väldigt lugn och seg dels för att jag har jobbat natt och varit jättetrött idag men också för att vi tagit det lite lugnt eftersom vår äldsta var sjuk igår. När dagen varit såhär seg så har det också varit ett större sug hos mig men jag har uppnått dagens mål och stått emot alla sug och frestelser samt hållt mig inom min budget. Det känns faktiskt toppen att uppnått det mål jag satte upp för dagen.


Dagens intag ser ut som på bilden nedan, men jag har inte skrivit in kaffe(svart) och frukten jag ätit (ett äpple och en apelsin) för det räknas ändå som 0 points. Jag har tillochmed 7 points kvar som jag inte behöver äta men som jag får äta om jag vill men jag känner mig nöjd och belåten efter mina 26 intagna (26 är det man måste äta för att inte understiga energibehovet) När det kommer till aktivitet finns inget registrerat eftersom jag brukar synka med mitt fitbit armband men det har legat på laddnning och jag har därför inte använt det idag.

 


Jag har även idag varit flitig och tagit lite foton under middagsmatlagningen idag som jag gärna dela med mig av. Salladen är gjord på sallad, gurka och lite gräslök jag hade kvar och det blev en otroligt god kombo till kasslergrytan.

     


Så nu är det väl dags att sätta upp ett mål inför morgondagen, men jag vet inte riktigt vad som är rimligt att sätta upp som dags mål, blir det enformigt om man kör samma mål som idag? Ska jag ta samma mål som idag men också lägga till en ny målsättning? Det måste ju bli en kick när jag klarar det... 

Jag bestämmer nu att utöka och ta samma målsättning som jag haft idag men ökar nu på det och säger att jag ska klara samma sak både torsdag och fredag. Alltså hålla mig inom budget och stå emot "ha" begäret två dagar istället för en.  Dessutom står det jobb på schemat imorgon så då borde det inte bli lika kämpigt som det faktiskt har varit idag.


Nu ska jag faktiskt börja göra mig klar för kvällen eftersom jag är så otroligt trött.

Sov gott på er så kämpar jag, kanske även ni, ytterligare en dag imorgon.

Kram//T

Av T - 6 januari 2016 15:26

Suget och behovet av något gott är extremt stort just nu! Kan det bero på att jag är trött och uttråkad som gör att jag vill äta något, fika - hela frysen är full av bullar och glass, Gud va gott det finns ju glass.. Så snurrar det i huvudet just nu men klockan är 15.23 och jag har hittills lyckats på vägen mot mitt dagsmål, alltså stå emot och kämpa för att hålla mig inom min pointsbudget.

Nu går jag och tar mig ett äpple istället!
//T

Ovido - Quiz & Flashcards