Alla inlägg den 5 januari 2016

Av T - 5 januari 2016 23:37

Nu har jag lagt mig tillrätta i sängen på jobbet och jag hoppas att det inte ska bli allt för svårt att få några timmars sömn..

Som jag tidigare nämnt så jobbar jag ju hel dygn idag och det har därför inte blivit någon vägning dock vägde jag mig lite snabbt hemma och efter allt jul och nyårsätande så ser det ut som att jag gått upp 0,5 kg (om det inte beror på röd vecka vilket det också kan göra då jag är extra svullen idag) Jag hakar inte upp mig på 0,5 plus då det faktiskt varit jul.

Idag har jag haft ett otroligt sug begär efter allt (vilket jag brukar ha de första dagarna under röd vecka) och tankarna har snurrat eftersom jag hela tiden tittar för långt fram kring mina mål och känner mig då misslyckad om jag äter en macka för mycket. Pga detta snurr idag har jag nu kommit fram till en strategi jag ska följa. Min strategi är att hacka sönder mina större mål/delmål till väldigt små hackade mål.
Ett exempel så har jag ett del mål att lyckas gå ner 0,5 kg till tisdag men i dagsläget är det för långt fram för att greppa (jag vet bara en vecka men jag behöver hacka nu för att klara av vissa bitar) Jag behåller det delmålet men jag fokuserar på morgondagen(eftersom denna dag nu är slut) Målet för imorgon är att stå emot mitt ha begär och hålla mig inom dagsbudget för smartpoints(som de nu heter) så utvärderar jag i ett blogginlägg imorgon samt sätter upp ett nytt mål för torsdagen.

Träningen har det heller inte gått så bra med den senaste veckan men det beror dels på att jag har barn som inte varit riktigt på topp och jag har faktiskt också haft en dipp i helgen som var men jag kommer absolut att återgå till träning två ggr i veckan med start nästa vecka (då vi även imorse fick ett återbesök av febern hemma) Nästa vecka börjar också skolan igen och om vi får vara friska så återgår jag även till promenaderna vid lämning/hämtning mån-fre.

Innan jag avslutar detta inlägg så skulle jag vilja rekommendera en sak på instagram. Jag använder själv inte instagram för bilder och sådant men jag har ett konto för att hitta lite olika inspirationer för b la min viktresa.
Har ni instagram tycker jag absolut att ni ska gå in och söka på IGFITINSPIRATIONS för där delar människor med sig av sina fantastiska resultat. Kanske det peppar just dig? Det kan gå och det är inte hopplöst.... Eller?

//T

Ovido - Quiz & Flashcards