Alla inlägg den 11 september 2015

Av T - 11 september 2015 23:09

Om man har bra tydliga mål så ska det tydligen kunna vara lite lättare under resans gång då man har en punkt att fästa sig på, men vad är då realistiska mål i allt det här och vad belönar man sig med?

Jag kan i vissa situationer tycka att man får belöning i att nå målet i sig men ännu lättare blir det (vad jag har hört) om man belönar sig med något vid uppnått mål (INGET ÄTBART) men om man inte riktigt har något som är så lockande i belöningsväg?? Vad gör man då? Det är ju roligare att kämpa för något man vill ha. Givetvis vill jag ju ha bort dom där kilona men man ska ju få lite morot på vägen för att lättare hålla ut till det stora målet...

Det är många sånna tankar som snurrar just nu eftersom att jag är i fasen där målsättningen ska göras och den har en viktig del i resan..

Jag får klura lite på det där och återkomma igen kring det här med målsättning och belöning..

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards