Alla inlägg den 14 september 2015

Av T - 14 september 2015 20:57

Nu har jag krupit upp i soffan med datorn i knät, värmeljusen är tända och teet är kokat. För första gången på väldigt länge känner jag en sorts lugn och harmoni i kroppen och jag suger i mig av varje sekund och försöker uppfatta saker runtomkring mig för att verkligen inse att jag lever här och nu. (Har ni läst boken "Lär dig leva: Mindre stress - Mer närvaro" ?) 

 

Helgen som varit har mest gått åt till arbete och därför finns det inte så mycket att skriva om just där. När det gäller maten och propoints räkningen så tycker jag det fungerar väldigt bra, dock blev det ett snedsteg här i helgen gällande intaget men det positiva då var att jag skrev i det för att faktiskt få svart på vitt hur många propoints det faktiskt gick åt. Tyvärr kan det snedsteget drabba vägningen men nya friska tag direkt efter ett snedsteg och inte säga: "Det är redan förstört jag kan fortsätta trycka in godis, chips, läsk" 


Jag har också satt upp ett mål som jag vill klara varje vecka. Jag går ju som sagt nu en liten extra promenad skoldagar efter att jag lämnat min son och det vill jag fortsätta med samt har jag bestämt mig att gå till gymmet 2 gånger i veckan, det kan vara gym eller ett grupp pass. Det är ett realistiskt mål som jag bör klara av.

Denna veckan har jag faktiskt startat med ett bodycombat cirkeltränings pass (googla gärna på bodycombat om ni är nyfikna) Jag var helt slut efter passet och jag kände mig en aningen skakis i bilen påväg hem, vilket betyder att jag gav nog allt jag kunde. Det som faktiskt också kändes skönt det var att det kändes roligt och det var sååå längesen jag tyckte att det var roligt på riktigt att träna. Så långt har jag kommit i målsättning än sålänge, men det finns med mig hela tiden och jag kommer att dela det med er efter hand när jag verkligen känner mig säker i mitt tänk och upplägget kring mina mål.


Något som jag också har gjort idag det är att fota min lunch som jag tänkte dela med mig av till er. Jag avslutar detta inlägget med den bilden så ska jag surfa runt på lite andra bloggar och se vad som händer hos er.

Kram//T


 

Rotfruktsgratäng med stekt kassler samt lite gurka och tomat. 

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards