Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Redan tisdag..

Av T - 29 september 2015 20:52

Ibland går dagarna bara så otroligt fort och det blir inte så mycket tid över att sitta vid datorn. Har inte skrivit något inlägg sedan i fredags men helgen har bestått av mycket jobb och så har jag varit så otroligt trött att jag inte orkat sitta med datorn utan jag har prioriterat att gå och lägga mig. Jag har heller inte hunnit med någon träning ännu dock är det bara tisdag och jag har en plan att träna imorgon, vilket då blir ett pass av två denna vecka.


Eftersom det är tisdag idag så står ju vägningen i fokus och jag har även fått till vägning idag, tyvärr har jag inte kunnat vara med på någon lektion på länge och kommer inte heller kunna vara med på lektion det kommande två/tre veckorna just för att det finns inte tid att pussla ihop det med jobb och barn men det viktiga är nog iallafall att jag kommer dit och kan träffa min coach och väga mig. Då var det dags för lite siffror:


Startvikt (1 sept): 115,5 kg

Förra veckans vikt: 112,5 kg

Denna veckans vikt: 111,5 kg (alltså -1kg)


Jag känner mig absolut nöjd över veckans siffra då jag satt som mål att iallafall försöka gå ner 0,5 kg per vecka och det klarade jag ju fint denna vecka. Nu är det start på ytterligare en vecka och det känns helt okej och det känns verkligen ett hållbart sätt att leva på eftersom jag verkligen får äta allt (även godis på helgen) men i måttlig mängd. Jag lär mig också under vägens gång vilka val som är dom bättre och vad jag kan äta lite mer av. Ett exempel är frukosten, då jag gärna äter mellanfil med granola men jag har märkt att om jag byter ut granolan mot ett smulat wasa sport knäcke så blir jag mättare samt att det blir totalt mindre propoints.


Ny vecka, nya starka tag mot nya veckomål!


"Ge ALDRIG upp en dröm bara för

att det tar för LÅNG tid att förverkliga den.

Tiden kommer att passera i vilket fall som helst..

Ge ALDRIG upp!"

 
 
madde

madde

30 september 2015 19:55

Härliga siffror =) Försöker också med 0,5 kg i veckan, tycker det är en rimlig siffra =)
Kämpa på nu vidare du är så duktig!!

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

1 oktober 2015 20:26

Tack! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards