Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Träningsvärk men inte tillräckligt?

Av T - 23 februari 2014 09:30

Idag när jag vaknar känner jag den klassiska träningsvärks värken över axlarna men ingenting i varken ben eller mage, okej jag tränade visserligen inte mage så mycket mer än att jag kände av lite i roddmaskinen, men betyder det då att jag inte tagit i tillräckligt? Nu är jag där igen att jag tvivlar på mig själv (vilket jag redan började göra igår kväll). Jag vill ju träna och jag vill att det ska göra nytta. Jag blev svettig och jag kände att benen nästan inte orkade med något mer i crosstrainern och i maskinerna som tränade armarna fick jag verkligen känna hur kassa mina muskler är, men var det tillräckligt???


Jag tycker det här är så otroligt jobbigt när jag börjar tvivla och se ner på det jag gör. Jag blir osäker och tror att min träning är meningslös. Samtidigt vill jag inte heller ta i så att jag  t ex ramlar av banden (typ biggest loser ta i) för hur den än är så kanske det inte finns folk som kan hjälpa mig. 


Imorgon är det måndag och då ska jag försöka fixa med dom så att mitt passerkort fungerar och sedan är det dags för jobb men jag tänkte ta mig en tur och gymma lite efter jobbet. Köra ungefär samma som igår med de maskiner vi gick igenom eftersom jag ännu inte kan alla.


Då till gårdagens steg:

På gymmet plockade jag av min stegräknare och satte på den igen när jag gymmat färdigt så skrev jag in aktiviteterna jag gjort och hur länge och då omvandlar tappa.se det till steg så det jag gymmade blev 3950 steg, sedan gick jag totalt med stegräknaren: 11 676 steg. Totala steg med omvandlad gymträning plus räknaren blev:

15 626.


Nu ska jag dricka lite kaffe sedan är det lunch och ut på lite shopping gäller.


//Therese


 
 
madde

madde

23 februari 2014 15:09

Känner igen det där med att inte få träningsvärk. Vet inte riktigt varför man inte får det, när det känns som att man har tagit ut sig ordentligt. Men brukar tänka att jag var iaf och tränade och det är huvudsaken det. För då vet man att man själv har gjort sitt bästa istället för att ha legat i soffan och latat sig =)
Så bara gå ner och fortsätta köra =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

23 februari 2014 15:12

Ja det är sant bättre några minuter på crosstrainern än på soffan ;) Jag ska absolut träna imorgon igen! :)

 
Liz

Liz

23 februari 2014 17:09

bra blogg!

kolla gärna in min blogg också! :)

http://lizettes.se

T

23 februari 2014 17:55

Tack! Vad kul att du tycker det.
Jag ska absolut kika in på din =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards