Alla inlägg den 7 februari 2014

Av T - 7 februari 2014 14:53

Till lunch idag gjorde jag en pastasås på kassler som jag serverade med spagetti och grönsaker, en rätt på ca 540 kalorier om jag räknat rätt (jag räknar inte precis på kalorin men på ett ungefär iallafall)

   


Efter lunchen fick jag ett trevligt besök så vi satt och pratade en stund över en kopp kaffe och sedan var det dags att dra på sig ytterkläderna och ta sig en promenad i friska luften så att lilleman skulle få sova en stund i vagnen. Det blev en promenad på ca 37 minuter och det räckte gott och väl med tanke på skitvädret. Jag var alldeles blöt när jag kom in. Vilken tur att jag har promenadbandet säger jag för är det likadant skitväder imorgon så vet jag ärligt talat inte om jag har någon lust att gå ut men jag måste ju röra på mig (dels för att komma igång igen men också för att räkna stegen.)


Till middag har jag tänkt att göra enchilladas på kycklingfilé, gul lök, zucchini, paprika, kryddor och salsa som jag serverar med en sallad och en klick gräddfil. Jag tänker inte lova att det kommer någon bild för det är inte alls säkert att det kan hållas me jag ska försöka göra det iallafall.


Ha en bra fredag allihopa!

//Therese

Av T - 7 februari 2014 09:34

Oj tiden bara springer iväg och jag vet inte vart denna vecka har tagit vägen.

Förra helgen var det jobb samt barnkalas som stod i fokus medans veckan bara försvunnit i jobb och vardag. Jag har egentligen inte jobbat så mycket denna vecka men det känns av någon konstig anledning som det.


Igår körde stegräknartävlingen igång och mina steg blev totalt 10600 steg. Tänk vad många steg man kan samla ihop genom att bara handla och rensa garderober (garderobflytt och rensning tog sin lilla tid och jag har fler garderober kvar att gå igenom)


När det gäller vikttänket låg jag igår kväll/natt och försökte verkligen jobba mentalt med att ställa in mig på att ge 100 % igen. Jag vet ju att jag kan och att det fungerar men sedan måste jag lära mig att hålla det när det kommer svackor. Vilket jag verkligen inte gjort denna gången. Jag har tagit till alla möjliga saker att stoppa i munnen för att hitta tröst men det enda jag har fått är nästan alla mina kilon tillbaka.


Jag ska lyckas men jag vet inte bara hur...


Idag bjuder jag på dagens frukost.

2 dl mellanfil, 1 dl branflakes, en skiva bröd, 2 skivor 23%ig ost, lite lätta samt 2 muggar kaffe. Totalt 329 kalorier.

 


//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards