Alla inlägg den 9 februari 2014

Av T - 9 februari 2014 22:03

Det här med att blogga och svara på kommentarer med sin telefon är inte alltid det lättaste då jag tyvärr råkade radera din kommentar så därför svarar jag här.
Jag gissar att vi säkert kontaktat samma typ av gym eller är det så att du sökt dig utanför ditt område så att vi kontaktat på samma område?
Jag väntar på svar så får vi se vad som sägs. Har du fått tid?
Kram på dig!

Av T - 9 februari 2014 14:30

En typ av hawaiigryta med ris och broccoli.

Av T - 9 februari 2014 11:53

Nu är det sista dagen på min ledig helg och imorgon väntas det arbete hela dagen.

Igår blev det en liten utepromenad då det var ganska skönt väder men jag måste ha gått väldigt lite annars under dagen då mina steg "bara" blev 10 583 igår. Jag känner att jag går väldigt lite inne idag också då vi segat framför tvn och vädret är inte särskilt lockande för en promenad ute idag så ikväll blir det bandetpromenad istället.


Som jag sa igår så skulle jag kontakta ett gym vilket jag också gjorde,  så nu går jag och väntar på att dom ska höra av sig så att vi kan boka tid för ett samtal och se över vad det är jag behöver. Jag känner mig ganska taggad inför detta faktiskt så jag hoppas att det blir bra.


Frukosten imorse blev den samma med undantag att idag hade jag också gurka på mackan. När jag har hittat en frukost som fungerar så kör jag gärna på det och jag tycker att jag gjort det nu.

Till lunch tänkte jag göra en typ av hawaiigryta(kassler, paprika,lök, matgrädde, curry mm) och till middag blir det bakad potatis med räkröra. Så det känns som en helt okej matdag, det gäller att bara hålla sig till en portion.


Som vanlig när helgen är här så har jag svårt att hålla mig till lagom när det gäller gottis och sådant så frånochmed nu så ska jag ta några helger utan allt snacks så att jag kommer in i lagomstuket igen (som jag en gång gjorde när jag satte igång denna resa)


Jag kommer att så småningom börja lägga upp veckovikt igen men just nu vill jg inte pressa mig själv för mycket gällande siffror då jag nu känner att jag är pågång igen. Det känns tungt att gått upp nästan allt jag gått ner förra året men det gäller bara att faktiskt inte ge upp efter denna enorma, långa svacka jag har haft.

Jag måste bara försöka ta lärdom av detta så att jag inte drabbar vikten så som jag gjort denna gång om jag skulle hamna i en kris i livet igen. 


Nu försöker jag peppa mig själv allt vad jag kan. Jag ska bevisa för mig själv och alla som inte tror på mig att det faktiskt går att ta sig upp och att jag kommer att klara detta!!

//Therese   

Ovido - Quiz & Flashcards