Alla inlägg den 17 juni 2014

Av T - 17 juni 2014 10:01

Många frukostrecept jag hittar består av ägg i olika former, kokt ägg, äggröra, omelett osv och jag är lite rädd för att jag kommer ett tröttna på ägg och därför skulle jag behöva lite tips på vad jag kan äta till frukost istället. Är det någon som läser min blogg som kör eller har kört lchf som kan tippsa om lite olika frukostar. Jag har googlat men jag tycker att jag hamnar i samma spår med ägg.


Imorse kokade jag ägg men det blev att jag åt några skiknkskivor inrullade i lite ost så sedan orkade jag inte mina ägg men då har jag dom färdiga till senare idag eller till imorgon. (Kommer nog sluta med att jag slänger dom då jag inte är så förtjust i kalla ägg)


Det känns en aningen märkligt att äta såhär eftersom jag absolut inte är sugen mellan måltiderna och jag kan äta mig mätt samtidigt som det är otroligt gott. Jag hoppas bara att det ger resultat på vågen också fast det skulle kunna kännas som att man gått upp 5 kg de senaste dagarna just för att man äter som man gör och känner sig stabilt mätt i magen under hela dagen.


Som sagt så blir det ganska mycket ägg och igår lyckades jag komma ihåg att fota min lunch.

En god omelett med smak av grekland =)

 


Idag funderar jag på att göra en broccolisoppa till lunch (ungarna vill ha korv och makaroner så idag gör jag två rätter) men jag vet inte riktigt vad jag ska äta ikväll då jag jobbar men jag hittar nog på något. Har nog någon fläskkarréskiva kvar jag kan äta med sallad och keso.


Nu ska jag njuta av mitt förmiddagskaffe innan det är dags att plocka lite här hemma innan förskola och jobb.

Ha en underbar tisdag!
//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards