Alla inlägg den 3 juni 2014

Av T - 3 juni 2014 12:09

Usch vad jag är dålig på att använda bloggen men jag tycker inte att tiden räcker till alla gånger och jag vill inte känna något tvång över att hinna med bloggen heller för då blir det bara stress och press men jag hoppas att jag iallafall har några läsare som hänger kvar.


Som det ser ut i dagsläget har jag tänkt att göra en mindre rensning av kroppen och dricka upp de resterande nutrilettsoppor jag har i mitt skafferi, bara för att bli av med suget och kanske också minska min magsäck en aning. Som sagt så tänker jag dricka upp dom jag har så får vi se sen om jag fortsätter sålänge det känns bra.

Eventuellet ska jag ut och käka i helgen och jag vill inte göra sådan stor affär av detta så jag har redan bestämt mig för att det isåfall blir någon sorts sallad för min del, antingen kycklingsallad eller någon form av skaldjurssallad.

Medtanke på det jobb jag har så kan det ibland hända att jag kommer i situationer där vi äter ute och då får jag just nu tänka i salladsväg.


När det gäller vägningen så har jag och en vän nu bestämt oss att vägas tillsammans ca varannan vecka och då kommer jag också redovisa resultaten här de dagar jag väger mig. Tanken är väl att det även kommer att tas kroppsmått en gång i månaden. Vägningen kommer inte att bli precis på dagen varannan vecka då våra arbetstider ibland krockar.


Jag är inne på dag två gällande mina nutrilettsoppor, shakes eller vad man nu vill kalla dom och jag tycker att det går bra även om jag fixar mat hemma och i mitt arbete. Tanken är också att jag under denna tid ska lägga upp en plan om hur jag ska gå vidare efter detta då jag inte tänker äta soppa resten av mitt liv. Jag ska verkligen fixa det (sagt för miljonte gången) för jag är så otroligt trött på mig själv och det är inte roligt med kläder längre. Mina börjar bli så utslitna så att det är dags att köpa nytt men det är inge roligt att köpa nytt då inget sitter bra.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards