Alla inlägg den 8 juni 2014

Av T - 8 juni 2014 22:05

Det är söndagkväll och jag sitter ute på balkongen och njuter av den underbara kvällsluften. Det är dessa kvällar som ger en lite extra energi i vardagen.

Helgen börjar gå mot sitt slut och jag har hunnit med lite av varje, både jobb och en underbar familjedag i solen.


Igår var det personalmiddag som stod på schemat och jag höll mina bestämelser och åt en sallad gjord på grönsaker, tonfisk, crabbsticks, och räkor. Brödet som jag fick till gav jag bort och det mesta av såsen också, till detta drack jag vatten så jag kan känna mig nöjd över de valen jag gjorde.


Idag har mitt intag bestått av shakes. Jag är nu inne på dag sju med undantag för personalmiddagen samt ikeamiddagen, men jag tycker att det fungerar och är det så att jag någon dag känner för att byta ut en shake till en mindre middag då gör jag det för allt detta handlar också om att ta kontrollen över mitt missbruk och mitt ätande.

Det jag också tycker är bra i detta är att jag inte äter fredagsmys, lördagsgodis och söndagsresterna.


Även om inte kilona rasar av mig så tror jag att jag kommer att gå ur detta på ett vinnande sätt då jag känner att min kropp mår mycket bättre av att inte stoppa i sig massa skit och vänjer jag min kropp att äta normalt så kommer nog viktminskningen automatiskt.


Jag läste att det tar cirka åtta veckor innan magsäcken krympit till normal storlek om man töjt ut den rejält (vilket jag absolut har gjort) så man kan ju säga att jag har ca sju veckor kvar och sen efter det så kanske det blir lättare att inte trilla dit igen för att då kanske man känner mättnadskänsla på ett annat sätt.


Jag har iallafall nutrilett för tre dagar till och dessa tre dagar tänker jag köra rent och sen får vi se efter det men jag kämpar på för att nå mitt mål.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards