Alla inlägg den 13 juni 2014

Av T - 13 juni 2014 09:37

Jag känner nu att jag tröttnat på dessa nutrilett så efter 12 dagar ger jag upp. Jag vet inte om jag har minskat så mkt i vikt men magsäcken har börja , krympa och jag hoppas att det ska hjälpa mig att äta mindre portioner. Förhoppningsvis har det även hjälpt mig med suget även om det kommer som en blixt från klar himmel ibland.


Under dessa dagar har jag funderat fram och tillbaka på hur jag ska fortsätta min resa utan att det ska bli allt för svårt och efter att jag googlat, läst böcker, texter, bloggar, forum har jag kommit fram till att det som skulle fungera i min vardag är lchf. Jag kan laga samma mat till hela familjen (men till dom tillägga lite pasta, potatis,ris), jag behöver heller inte väga, räkna och mäta i den utsträckning som tidigare.


Till min hjälp använder jag mig just nu av en tioveckors meny(med start av dag ett imorgon) men byter ut de måltider som jag vet inte passar som t ex lchf pannkaka till frukost vet jag inte om jag kommer orka pyssla med, lättare då att koka ägg ;)


Jag har läst på en hel del kring det här och jag tror på sättet att tänka gällande lchf och det låter vettigt och logiskt men det visar väl sig om det är något för mig då jag hört att vissa magar inte tål den här typen av mat då det är ganska fett.


Nu hör jag att mitt kaffe runnit igenom så nu blir det dags att njuta av e kopp.

Ha en underbar fredag!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards