Alla inlägg den 6 juni 2014

Av T - 6 juni 2014 10:46

Vi börjar väl inlägget med att redovisa vikten. Som sagt så kommer det inte bli någon regelbunden vägning utan vi får bestämma gång till gång vilken dag det passar bäst men med ungefär två veckors mellnrum. Tyvärr kommer det inte heller fungera att vi väger oss samma tidpunkt men på förmiddagen är iallafall sagt. Dock innan denna vägning så hade jag redan hunnit dricka en shake samt ganska mycket vatten så jag hade väl hunnit med minst en liter vatten och det märktes på vågen eftersom jag morgonvägde mig hemma innan och det var inte samma vikt. Jag kommer att nu redovisa den vikt som syns på den vågen tillsammans med min vän och kommer ett fortsätta det sålänge vi är överens om att vägas tillsammans på samma våg.

Denna veckans vikt som jag kallar startvikt på ny resa tillsammans med vän är:

110,4 kg

Illa men sant.


Då är jag inne på dag fem med nutrilett och spöken börjar dyka upp i mina tankar. Spöken som säger att detta inte hjälper, att det är meniningslöst att göra detta även om jag fick det bevisat igår att magsäcken krymps och det måste vara någon fördel. Som jag tidigare sagt så kan det hända att vi åker ut och äter på mitt jobb då det ingår i arbetsuppgiften social träning och igår var en sådan dag som vi tillbringade på Ikea samt åt vi middag.

Jag känner mig nöjd över mitt val då jag köpte en kycklingfilé med rotsaker men jag bad dom att ta bort pommesen, en liten klick sås då jag var rädd för att det kunde bli för torrt annars beroende på kycklingen samt köpte jag en separat skål med grönsallad. Jag åt inte ens upp maten för jag kände att jag blev alldeles för mätt och det tyder på att jag faktiskt har krympt magsäcken.


Imorgon ska vi ut på en personalmiddag innan alla semestrar och jag tänker inte stanna hemma bara för att jag dricker mina soppor för jag tänker inte sätta mig i någon sorts utanförskap bara för att gå på diet - utan jag ska leva samtidigt men lite striktare. Jag har därför redan bestämt mig för att det blir någon sorts sallad för min del, antingen en kycklingsallad eller någon skaldjurssallad beroende på vad dom har att välja på, tonfisk kanske??


Det jobbiga är när spöken dyker upp och vill ta hål på mitt kämpande och bara kasta smuts och få mig att misslyckas men jag ska kämpa emot och hoppas på att jag verkligen vinner detta.


Ha en bra nationaldag vänner oavsett om ni väljer att fira dagen eller ej!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards