Alla inlägg den 28 januari 2015

Av T - 28 januari 2015 22:03

Som jag har nämnt i tidigare inlägg var det dags att komma igång med mitt gymkort igen som legat vilande och i tisdags gjorde jag slag i saken och åkte till gymmet för att jag tänkte även diskutera pt-träning. Jag hade kollat upp så att receptionen skulle vara bemannad den tiden jag åkte dit och eftersom min vardag är ibland en aning krånglig att få ihop så passade det så bra igår, men när jag kommer dit var den inte bemannad. En jättegullig passinstruktör skrev en lapp med mitt namn och telefonnummer eftersom hon bara håller i pass men inte sköter det andra runtomkring så nu går jag och väntar på ett samtal från gymmet och det irriterar mig lite. Det står att det är bemannat vissa tider två ggr i veckan och då tycker jag det är viktigt att dom faktiskt är där. Tyvärr tappar jag lite motivation till att komma igång eftersom jag vill gärna komma igång när jag väl är taggad. Imorgon blir det iallafall lite rörelse i varmvattenbassäng hos sjukgymnastiken, alltid något.


Det som gjorde mig glad idag har ingenting med träning att göra utan med skor... Jag gjorde en beställning på ett par skor med lite högre klack för att jag vill gärna ha något snyggt till trevliga tillfällen så som kryssningen. Dessa skor kom idag och det var lite blandade känslor när jag hämtade dessa då jag har ganska breda fötter så jag tänkte att det går säkert inte, men vet ni det gjorde det!! Lite klämmer dom åt men ju mer jag går i dom ju mer mjuka blir dom. Det var nog tur att jag köpte dom såhär långt i förväg  då kan jag träna hemma i vardagsrummet för jag är så ovan att gå i klackar. Jag har inte haft skor med den här storleken på klacken på flera år och då menar jag flera år! Det blir nu framöver en liten promenad i vardagsrummet varje dag i dessa underbart snygga skor. Jag verkligen älskar dom så jag hoppas att jag kommer lyckas träna upp dessa fotmuskler som behövs och att balansen håller på sin plats. Hahaha. Givetvis så delar jag med mig av mina sköningar till er. =)


Ha en underbar torsdag imorgon kära läsare!

/Therese

   

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards