Alla inlägg den 11 januari 2015

Av T - 11 januari 2015 21:07

Då vi har inhandlat en ny byrå var det dags att omorganisera lite i garderoben, vilket man gör allt för sällan.

Många gånger när jag rensar i garderoben hittar jag något som är för litet då jag  alla gånger hängt tillbaka det och tänkt att det ska bli mitt nästa mål, att komma i dom där byxorna. Även idag hittade jag dom där byxorna som jämt ska bli mitt nästa mål men det var inte dessa jag fastnade på denna gången utan det var en hög med helt fantastiskt läckra underkläder, nästan helt oanvända vissa med prislappen kvar på - dessa vill jag ha som ett av mina nästa mål!   

Samtidigt så ser jag på denna hög och känner mig en aning nedstämd då jag vet hur många gånger jag hängt tillbaka byxorna, kanske denna underklädeshög kommer att bli oanvänd? Jag kommer kanske aldrig komma till mitt mål?


Jag ska försöka sluta med alla dessa negativa tankar men det är en del av mig att jag lätt faller dit på det negativa och det är nog därför jag många gånger ger upp så fort vågen står still eller så. Jag hoppas att jag kommer att få hjälp med att ändra mitt sätt att tänka då jag nu har en kontakt med en samtalsteraput pga min sjukskrivning.


Så då vänder jag om till något positivt jag gjort idag.

Jag har varit duktig och fotat mina måltider så det tänkte jag dela med mig av till er innan jag avslutar bloggandet för denna dagen.

Dagens lunch: En köttfärsröra med spagetti samt grönsaksblandning. En rätt innehållandes 521 kalorier.

  

Till middag blev det ett sorts pizza som var riktigt god och matig - innehåller 489 kalorier.

 

Ny vecka imorgon men jag har en ledig dag framför mig och än sålänge finns inga planer men lite luft måste vi få iallafall om det inte blåser otroliga isvindar för då har jag svårt att ta mig ut, jag gillar värmen bättre fast det är fint med all snö.


//Therese



Av T - 11 januari 2015 11:37

Nu känns det bra inombords och det känns som att jag skulle kunna fixa att börja om(med vikten) problemet är bara att jag vill att det ska gå snabbare än vad det egentligen gör och det är det som gör att jag kan falla dit och tröttna.

Jag vet att jag mår bäst om jag äter regelbundet i lagom mängd. Dock höll jag mig inte inom ramen igår då det blev alldeles för mycket ostbågar men det lilla som är kvar tänker jag inte äta idag, vilket jag hade gjort förut.


Ny vecka startar imorgon och jag tänker hålla det jag bestämt mig för inget fikabröd på hela veckan och inga onyttigheter samt lagom stora portioner enligt tallriksmodellen. Blir jag sugen på något extra så som godis eller snacks ska jag spara det till lördag och bara hålla det till lördag, varken fredag eller söndag.

Jag tycker att det är en bra bit påväg och jag tycker att det låter som en bra plan att hålla mig efter - babystep som man säger...


Jag startade att väga mig i torsdags och jag kommer att ha min vägningsdag på torsdagar har jag bestämt men jag känner mig inte redo att börja redovisa varje torsdag ännu då det blir lite pressat och jag ska vara försiktg med att pressa mig själv för mycket (vilket jag tjatar om i varje inlägg men det är en viktig bit nu medtanke på att jag faktiskt varit sjukskriven)


När det kommer till sjukskrivningen så går den ut idag och från imorgon ska jag prova att jobba heltid igen och jag hoppas på att det kommer att fungera. 


Nä nu har jag annat att göra men återkommer!

/Therese


Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards