Alla inlägg den 25 januari 2015

Av T - 25 januari 2015 19:33

Eftersom jag varit sjukskriven så har mitt gymkort legat vilande och det är nu dags att starta upp det igen, därför sitter jag och funderar om jag ska ta ett PT-viktminsknings program istället bara för att starta upp mitt vanliga medlemsskap. Detta kostar en del men samtidigt kan det vara värt det så att jag får hjälp hur jag ska träna och kanske lite kostråd tillsammans med träningen. Jag vet ju visserligen vilken kost som fungerar på mig men det skulle nog vara bra att träffa någon och få hjälp med träningen och det runtom. 


Jag börjar närma mig trettio med stormsteg (april) och firandet är redan planerat då det blir en kryssning med goda vänner sen tänkte jag ha någon form av fika hemma på själva dagen eftersom jag känner att ska man ha en hemmafest så blir det ju så att det är jag som får pyssla kring planering därför tycker jag att en kryssning var på sin plats.

Medtanke på helgjobb så är kryssningen planerad till början på maj och när det är dags att ta sig ut på havet så kan det ju kännas lite fräscht om man iallafall kommit igång med förändringen därför lutar det ganska starkt åt att ta sig an en PT.


Det som egentligen hindrar är väl priset man får betala för detta men om jag gör några omprioriteringar så kan det fungera och det kan ju verkligen vara värt det om det lyckas hjälpa mig.


Är det någon av er läsare som har någon erfarenhet av PT? Jag är väl lite nervös egentligen just det här med att man känner sig otränad och utstuderad när man har en person som faktiskt tittar på en. Just nu är jag ju också extremt otränad eftersom jag inte rört mig särskilt mycket sedan jag blev sjukskriven i november, eller egentligen en tid innan då jag inte hade ork eller lust till något ganska långt innan jag blev sjukskriven.


Nu ska jag försöka slappna av lite och stressa ner (då jag är stressad inombords just idag fast jag egentligen inte borde). 

Hej på er!

//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards