Direktlänk till inlägg 11 januari 2015

Känner mig peppad inombords

Av T - 11 januari 2015 11:37

Nu känns det bra inombords och det känns som att jag skulle kunna fixa att börja om(med vikten) problemet är bara att jag vill att det ska gå snabbare än vad det egentligen gör och det är det som gör att jag kan falla dit och tröttna.

Jag vet att jag mår bäst om jag äter regelbundet i lagom mängd. Dock höll jag mig inte inom ramen igår då det blev alldeles för mycket ostbågar men det lilla som är kvar tänker jag inte äta idag, vilket jag hade gjort förut.


Ny vecka startar imorgon och jag tänker hålla det jag bestämt mig för inget fikabröd på hela veckan och inga onyttigheter samt lagom stora portioner enligt tallriksmodellen. Blir jag sugen på något extra så som godis eller snacks ska jag spara det till lördag och bara hålla det till lördag, varken fredag eller söndag.

Jag tycker att det är en bra bit påväg och jag tycker att det låter som en bra plan att hålla mig efter - babystep som man säger...


Jag startade att väga mig i torsdags och jag kommer att ha min vägningsdag på torsdagar har jag bestämt men jag känner mig inte redo att börja redovisa varje torsdag ännu då det blir lite pressat och jag ska vara försiktg med att pressa mig själv för mycket (vilket jag tjatar om i varje inlägg men det är en viktig bit nu medtanke på att jag faktiskt varit sjukskriven)


När det kommer till sjukskrivningen så går den ut idag och från imorgon ska jag prova att jobba heltid igen och jag hoppas på att det kommer att fungera. 


Nä nu har jag annat att göra men återkommer!

/Therese


 
 
madde

madde

11 januari 2015 17:10

Välkommen tillbaka =)
Kul att du har börjat skriva igen. Önskar dig all lycka nu, och pressa dig verkligen inte för hårt. Ta en dag i taget =)
Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

11 januari 2015 18:37

Tack så mycket! Just nu känns det helt okej faktiskt men jag vet ju att jag har svårt att låta bli att pressa mig lite väl mycket ibland men jag ska försöka ligga på en normal nivå =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards