Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Hur förhindrar jag att allt faller?

Av T - 19 januari 2015 18:40

Nu var det några dagar sedan jag bloggade och det beror på att jag tillbringat väldigt mycket tid på jobbet dom senaste dagarna och det har gjort mig trött. 


När det gäller kosten så har det inte gått sådär jättebra. Jag har ju varit duktig att planera hela 8 veckors matlista som jag tänkt rulla på. Jag började på första veckan som gick superbra men när det var dags att handla för en ny vecka så passade det inte alls in i mitt schema i samband med jobb och har jag inga smarta reservval hemma så blir det inte alls något bra. Just nu tycker jag det känns ganska tråkigt att försöka få ihop vardagen. Då är det säkert någon som läsare som tycker att få ihop vardagen måste alla få oavsett hur man jobbar, och det är visserligen sant men det är ett otroligt planerande som ligger bakom och då blir det lätt att man väljer fel val.

För att ni ska få ett hum om vad jag menar ska jag visa hur jag jobbat de senaste dagarna. Första veckan var planerad tors-tors vilket betyder att jag planlagt att handla på torsdagen men det blev att se ut såhär :  


  1. Torsdag 9-21 jobb
  2. Fredag 12-21 jobb (lämna barn kl 11.00) 
  3. Lördag 10.00-09.00 (söndag morgon)
  4. Söndag var jag helt slut efter dygnet
  5. Måndag(idag) sjukgymnastik som gav mig otrolig huvudvärk efteråt (lunchen inget bra val, middag med familjen var betydligt bättre)
  6. Imorgon tisdag jobb 12.00-21.00 (lämna barn kl.11.00)
  7. Onsdag jobb 15.00-09.00 (torsdag morogn)


Detta betyder alltså att kanske tidigast onsdag kan jag göra en ordentlig handling, vilket leder till  att jag inte riktigt vet vad jag ska ta till för nyttigt val (vilket jag egentligen inte vetat sedan torsdagen när det egentligen var dags för handling) innan dess eftersom frysen är tom på matlådor, vilket också egentligen är ett problem jag har att jag svårt att ta fram lådor även om det skulle finnas i frysen. Därför är det lite problematiskt att börja 12.00 då barnen äter sin lunch på förskolan men jag måste också hinna få i mig något antingen innan jag börjar eller ha något med mig och det är inte så att jag hinner laga något att ta med innan. 


Någon som har en idé om hur jag ska kunna få mitt mål att lyckas? För vid sånna här tillfällen blir det svårt. Visst vet jag att det är planering som gäller men ibland finns inte orken till att allt ska planeras och då vill jag kunna ha några nyttiga snabba alternativ att ta till.  Jag klurar vidare och hoppas på att jag hittar på något.


//Therese

 
 
madde

madde

21 januari 2015 09:46

Har du testat om du bara äter sallad eller stekt vitkål till kött, fisk ect. Tänkte det är ju lättare att göra i ordning just till matlåda när man jobbar. Jag brukar nämligen göra så. Gör i ordning en stor sallad så den räcker några dagar, och någon form av kött/ fisk gör man ju nästan varje dag till middag =)
Tänkte om du ville ha lite förslag!
Kram!

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

24 januari 2015 09:55

Är det då vitkålssallad du gör för jag tycker att vanlig sallad blir dålig så fort...
Det är en jättesmart idé och jag måste försöka tänka lite reserver när jag handlar.
Det svåra är att jag kan jobba 12-21 mer än en dag på rad och då är även middagslagningen svår att få till.
Tack för förslagen blir glad för alla förslag jag kan få. Kramar

 
madde

madde

24 januari 2015 16:11

Brukar steka kålen och äta som den är då bara. Lätt att göra, eftersom man oftast har stekpannan framme till annat, så är det bara att slänga i lite riven vitkål när allt är klart =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

25 januari 2015 19:33

Okej, tack för tipset! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards