Alla inlägg den 9 april 2014

Av T - 9 april 2014 15:13

Jag förstår inte varför jag ska ge mig in på något som jag inte riktigt begriper mig på för det slutar ju ändå i att det blir fel iallafall. Nu pratar jag om viktväktarna.

Jag tyckte att det lät som ett bra alternativ men jag är så inkörd i huvudet på mitt kaloritänk så det blev bara rörigt med viktväktarna så jag var tvungen att säga upp det och återgå till mitt kaloriräknande.


För cirka ett år sedan lyckades jag starta en viktminskningsresa och med hjälp av kaloriräkning gå ner hela elva kilo, som jag dessvärre har gått upp mycket av för att jag tappade kontrollen över mig själv.

Där finns det ett bevis på att det fungerar för mig om jag faktiskt sköter mig. Jag behöver som sagt kontroll på vad jag stoppar i mig genom att föra matdagbok och när jag håller koll på kalorier så är det inget slaviskt räknande då jag redan har en hel del koll på saker utan det gäller att se vad jag verkligen stoppar i mig och vad jag gör av med.

Jag vet också att det inte egentligen är något bekymmer för att det blir en vardag att ha tänket med sig, det gäller bara att hålla det vid vardag och inte göra det för slappt för då tappar jag kontrollen igen.

Så från och med idag är all mat bokfört och räknat i kalorier.


Som planerat så blev det en tur till gymmet idag på förmiddagen, 15 minuter uppvärmning på crosstrainern för att sedan köra rumpa/lår några minuter och det avslutades med ca 30 minuter cirkelträning med diverse övningar och maskiner. Jag känner mig nöjd över dagens träning.


Ha en bra eftermiddag/kväll på er!

//Therese


Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards