Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av T - 16 oktober 2013 09:16

Även om jag inte hunnit med bloggen denna vecka så betyder det inte att jag inte har vägt mig. Jag vägde mig i måndags och jag blev otroligt besviken eftersom jag tycker att jag haft en bra vecka. Jag tycker att jag ätit som jag borde så jag vet inte riktigt vad min uppgång beror på. Nu till siffrorna:

 

Förra veckans vikt: 101,9 kg

Måndagens vikt; 103 kg (alltså + 1,1 kg)

Total viktnedgång hittills: -10kg.


Som jag skrev ovan så är jag otroligt besviken för jag tycker att jag verkligen har gjort det jag ska. Denna besvikelse har nu resulterat i att jag tänker byta bana för en tid och prova. Jag har nu bestämt mig för att köra 5:2 i fem veckor.

Jag tänker försöka köra mina fastedagar i den mån det går när jag är på jobbet då barnen inte behöver fundera så mycket över varför jag inte äter med dom osv. Det som jag tycker är bra då är att dagarna inte behöver ligga efter varandra så denna vecka kör jag fastedagar tisdag och torsdag.


Jag har köpt hem nutrilett så jag kommer att dricka två soppor och äta en bars de dagar jag fastar. Igår gick fastedagen riktigt bra och jag tycker inte alls att det var särskilt jobbig heller. Jag har ju varit emot denna diet men nu känner jag att jag måste testa något annorlunda för en period och då tycker jag att fem veckor är lagom.


Det är där jag står i mitt tänkande och mitt handlande just nu. Som sagt så väger jag mig som vanligt men jag har inte haft tid att sitta vid datorn. Livet ser lite annorlunda ut nu när jag jobbar heltid och jag är tröttare därav luckorna i bloggen.


//Therese



Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards