Alla inlägg den 18 oktober 2013

Av T - 18 oktober 2013 09:43

Fredag förmiddag, solen skiner och det mesta känns underbart och när jag säger det mesta är för att jag lyckats skada min bil eller rättare sagt så har jag kört hål på bensintanken så bärgaren fick vackert hämta den.

Det positiva med det är att behöver jag handla något så får jag faktiskt gå det negativa är att det kostar massa pengar att laga... Nog om det.


Jag jobbade igår och nu har jag min lediga långhelg fre-mån ledigt och det ska bli så mysigt att faktiskt få tillbringa tid med familjen för det känns som att jag inte haft riktigt tid och ork över till att göra mer än det nödvändigaste.


Vi började fredagmorgonen med en liten pysselstuga här hemma efter frukost, målade små klädnypor som vi klistrade magneter på som vi kan ha på kylskåpet och sätta fast grejer i.

Nu sitter jag en liten stund med datorn och en kopp kaffe men sedan är det nog dags att bygga lite lego eller kanske köra med tågbanan och efter lunchen är det dags att gå ut i det härliga vädret. En promenad till affären blir det också. Just precis det här ska jag göra hela helgen - bara umgås med min familj och ha det bra.


När det gäller maten och 5:2 så rullar det på. Jag har haft mina fastedagar denna vecka och jag tycker att det gått bra och jag mår bra än sålänge. Igår fastade jag och jag kände mig inte hungrig heller förens på kvällen men jag vet inte om jag var hungrig på riktigt eller om det var kvällssuget som satte in men jag stod emot det också.


Dagens matintag har jag planlagt såhär:

Till frukost blev det två formbröd med ost (kanske inte det bästa alternativet men jag var så sugen på rostat) och kaffe. När det är dags för lunch tänker jag göra spagetti och köttfärssås med grönsaker och då äta enligt tallriksmodellen, handflatestorlek. Idag är det fredag och då tänker jag göra en god fläskfilégryta med klyftpotatis och grönsaker. Jag ska försöka ta en och annan bild i helgen menjag lovar inget för jag vet precis hur det kan bli ;)


Nä nu ska jag läsa lite bloggar innan det är dags att dra på sig lekdressen ;)


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards