Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av T - 19 oktober 2013 10:36

Då var det lördag och det är underbart väder idag - blå himmel och solsken.


Dagen igår var precis så mysig som jag önskat att den skulle bli så jag kände mig på toppen humör igårkväll. Dock gjorde jag några mindre smarta val när det kom till fredagsmyset och i efterhand så kunde jag lika gärna ha varit utan ostbågarna för jag kände att kroppen inte mådde bra av det efteråt. Så det har jag verkligen bestämt mig för nu och det är att skippa fredagsmyset och lördagsgodis helt  kanske att man någon gång äter lite popcorn som är poppade i maskin där man kan bestämma att använda sig av mindre fett. Igår kände jag verkligen att min kropp inte alls mådde bra av att äta sådant som ostbågar. Jag tror också att jag i sånna fall är känslig för viktuppgång och drar åt mig allt jag inte ska på kroppen.


Som jag i gårdagens inlägg sa så skulle jag försöka ta lite bilder vilket jag gjorde men jag hade inte tid att lägga upp dom igår så här kommer dom, gårdagens bilder:

       

Lunch: Spagetti och köttfärssås med en sallad gjord av tomat, gurka, sallad och lite fetaost. Sen som jag tidigare nämt är jag lite svag för creme fraiche till dessa maträtter.


 

Efter lunchen tog vi en ganska långpromenad till affären och där hittade jag något nytt som jag inte låta bli att handla dock ska det sparas på till jag får finbesök av min syster om en vecka så att vi kan ha lite "tea testing party" =)


       

Fredagsmiddag blev fläskfilé med klyftpotatis och sallad. Mumma!


Idag blir det lite rester till lunch och chili con carne till middag. Planerna är att efter lunch ta oss en promenad till affären då den äldsta har önskat pannkakor till lunch imorgon och då tänker jag nog göra en soppa till mig själv istället men det fattas lite i skafferiet för det =)


Hoppas att ni har en bra helg.

//Therese





Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards