Alla inlägg den 20 oktober 2013

Av T - 20 oktober 2013 21:09

Jag tror att min kropp är en sådan kropp som verkigen suger åt sig av allt den inte ska ha. Man brukar ju säga att vissa går upp bara av att titta på en chipspåse och jag är verkligen en av dom och det kan jag tycka är en aning orättvist ibland för även om jag begränsar mig så känns det som att det hindrar min viktnedgång om jag tillåter mig en gång i veckan. Nu visserligen fick jag en känsla i helgen där jag upplevde att min kropp inte mådde bra av ostbågarna jag stoppade i mig men jag vet hur det där kan vara eftersom ibland kan jag tycka att det är så otroligt gott..

Jag ska försöka hoppa över detta en tid framöver och se om jag tillslut kanske "glömmer bort" att jag vill ha det och känner att jag inte behöver ha något på helgen.


Jag har iallafall putsat av promenadskorna jag nu haft en tid ute eftersom jag fått problem med fötterna, så att jag kan gå med dom inne på bander. Det kommer inte bli några utepromenader med dom skorna nu iallafall då det börjar frysa på och bli lite kallt. Jag har denna helgen hunnit med två promenader på bandet, 30 minuter igår och 30 minuter idag. Jag körde på en ganska lugn lagom hastighet men blev ändå lite svettig.


Vi har även varit ute på familjepromenad idag och i fredags så lite har jag hunnit röra på mig denna helg. Jag tänker verkligen försöka ta tag i promenadbandet nu när jag har skor igen jag bara kan dra på mig. Det blev så omständigt förut om man varje gång skulle tvätta sulan och pilla stenar innan man promenerade vilket ledde till att jag inte gick men nu så ska vi se att vi får ordning på lite inomhus promenader. Skulle ni se att det inte skrivs något om det så fråga gärna för är det så att jag blir lat så kan det vara en lite påbackning om ni ser att jag inte rört mig.


Summeringen av denna helgen är att den varit bra i stort sett. Lite bråk med en bestämd fyraåring men överlag har denna helgen varit bra även om det känns en aning orättvist ibland..


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards