Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Tisdag och jag är tillbaka med vägning igen..

Av T - 15 mars 2016 10:56

Då var det redan tisdag och jag har inte hunnit dela med mig av söndagens eller måndagens bilder så därför börjar jag detta inlägg med att lägga upp söndagens sallad (skulle varit med en apelsinskiva och en citron skiva men jag kom på att fota när jag redan ätit apelsinen och pressat citronen)

 

(drycken till salladen är ett glas coca cola zero som innehåller 0 SP så det är tillåtet att dricka)


Jag fotade även under gårdagen, frukost, lunch och middag/kvällis. Lunchen blev väldig sen igår på jobbet och sedan åkte jag iväg i jobbärende och hade inte möjlighet att äta något förens kl. 19.00 och då valde jag att äta keso och banan.

     

Frukost: två wasa sport med keso, rädisor, champinjoner, zucchini och lite aromat. Kaffe.

Lunch: Stekt torskrygg med stekta rotfrukter, matyoghurtsås och en sallad på zucchini, gurka och rädisor.

Mellis: Blev två mörka chokladbitar 72% för att minska suget och det gick suveränt (innehåll 5 SP) Kaffe.

Kvällsmål: Keso mini med banan.


Då var det dags att redovisa dagens siffror. Jag kommer som sagt utgå från senaste vägningen på viktväktarna så att jag varit nere och vänt på 99.9 på min egna våg bortser jag från nu och så kör jag på efter de siffror jag en gång startade med.


Startvikt (1 sept -15): 115,5 kg

Förra gångens vikt: 101,7 kg

Dagens vikt: 101,3 kg (alltså -0,4 kg)

Total viktminskning hittills: -14,2 kg


Ett bättre resultat än vad jag hade väntat faktiskt med tanke på vilken jättesvacka jag haft under två månader. Nu är jag på gång igen och jag känner samma motivation och lust som jag gjorde när jag startade i september.

Just därför tror jag på mig själv denna gången för jag har inte lyckats dra mig upp ur en svacka på detta sättet förut.






 



/T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards