Alla inlägg den 13 mars 2016

Av T - 13 mars 2016 10:25

Då var det söndag och helgen är snart slut och dags att möta en ny vecka imorgon. Denna helgen har innehållit både jobb och lite nöje. I fredags vart det som sagt en liten utekväll med mat och dryck. Denna kväll hade jag ju redan tidigare bestämt mig för att inte räkna och som jag bestämde återgick jag till att räkna direkt på lördag morgon igen. Det blev ganska enformig mat igår men det var lätt att ta med till jobbet och det är gott och därför gjorde det mig inget att jag åt samma mat två gånger igår.

   

Idag blir det även kyckling och rotfrukter till lunch för min del då jag ska laga en annan rätt till familjen och till kvällen ska vi köpa mat då jag och barnen ska ut på lite äventyr men då har jag redan bestämt mig för att jag kommer att köpa en krabbsallad. Det har fungerat tidigare när vi handlat mat och jag har gått ner i vikt så därför kör jag på det. Jag har fortfarande motivationen på topp och jag vet att jag fixar detta. Jag förväntar mig inga höga siffror (om ens några bra siffror alls) på tisdag men väga mig ska jag göra och sedan ska jag kämpa på och sugas med av denna motivation så vet jag att snart har det rasat några kilo till. Jag har ju hittills tapapt 13,8 kg och så som jag känner nu så kan jag lätt fixa 13,8 kg till i samma takt. Jag vet också att denna motivation kan dala närsomhelst men jag kör på när den är på topp så föder det säkert ny motivation när jag upptäcker att det går åt rätt håll.


Ha en bra söndag på er!

//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards