Alla inlägg den 18 september 2014

Av T - 18 september 2014 09:46

Just nu känns mitt liv en aningen rörigt och tyvärr tror jag att det mest beror på mitt jobb. Det pågår en förändring som min kropp tydligen påverkas otroligt mycket av. Huvudvärk när jag går och lägger mig samt huvudvärk när jag vaknar. Jag hoppas att jag med tiden kommer lära mig handskas med den förändring som sker och att min kropp inte tar åt sig så mycket. 


När jag var tolv år fick jag diagnosen spänningshuvudvärk för första gången. Jag fick ändra schemat i skolan, jag fick gå regelbunda besök hos en sjukgymnas för massage och avslappning samt övningar för att mjuka upp skulderblad, axlar och nacke. Jag kan med säkerhet säga att jag tror att det har kommit tillbaka. Jag har ont i axlar,nacke men även ner i ryggen samt att det strålar upp och sätter sig i huvudet. Detta har den senaste 1½ vecka påverkat mig otroligt mycket då jag har så mycket jag vill hinna med, plugga, familj, träning, kost, jobb, vardag osv.


Jag har hållt fast vid träningen, lördag gym, måndag gym, tisdag zumba och förhoppningsvis zumba även ikväll, för jag tror nog att den är bra för min kropp. Dessvärre har det inte gått så bra med maten för jag har tagit mig någon macka eller något snabbt när barnen varit på förskolan då jag inte orkat laga och har tyvärr bara haft dåliga alternativ hemma, men tanken är att jag ska göra ordning ordentliga matlistor så att jag har planerat för veckor framöver samt köper hem bättre alternativ om jag inte orkar laga under en pluggdag.

Det finns iallafall en plan...


Det har heller inte blivit någon vägning för när jag har haft sprängande huvudvärk så har barnen och deras frukost samt iordning göra inför förskolan prioriterats, men jag hoppas att jag på något sätt ska få ordning på allt men jag får ta det succesivt, som sagt så finns det iallafall en plan och träningen är igång.


Ha en bra torsdag//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards