Alla inlägg den 13 september 2014

Av T - 13 september 2014 20:33

Nu är det lördag och här sitter jag och myser i soffan. Igår hade jag en jättetrevlig kväll med en väninna med mycket skratt. Dock blir det en sådan kväll som kalori intaget inte är så bra med cider och tilltugg men det offrar jag gärna för dom skratten. 


Idag har jag varit på gymmet och kört igenom kroppen lite. Det märks att man inte tränat på ett tag men nu är det igång och jag har planer på att göra ett besök på gymmet även på måndag.

Dagens träning blev 10 minuter crosstrainer, 3 minuter rodd (har haft ont i ryggen lite över en vecka och roddmaskinen var inte ett bra alternativ kände jag), 5 minuter cykling, 10 rep * 3 i två olika ben-/rumpmaskin, 10 rep * 3 i ryggmaskin (som faktiskt var riktigt skönt för min rygg) samt 10 rep * 3 i mage/lår maskin. Skönt var det efteråt även om det tog emot rejält under tiden, men det är väl för att jag inte tränat på länge.


Maten är inte jättelätt att få koll på men jag kämpar på. Fick faktiskt ett mejl från viktklubb där dom tipasade att i början när man inte riktigt fått in rutiner så är det positivt bara man bokför en måltid om dagen för att sedan succesivt bokföra allt. Jag har behov av en ordentlig veckoplanering och den är viktig för mig men jag har inte riktigt haft tid då mycket fokus ligger på mitt pluggande nu när jag har tid över men jag lovar att jag i veckan verkligen ska ta tag i det och försöka göra flera menyer åt gången.


Hoppas att ni läsare har en bra helg!

Kram på er//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards