Direktlänk till inlägg 4 september 2014

Trött på att starta om.....igen!

Av T - 4 september 2014 23:29

Som jag nämnde i tidigare inlägg så är det mycket som känns otroligt förvirrade just nu(tänk i matväg) och när det börjar kännas förvirrande och jag varken vet ut eller in, det är då jag tappar kontrollen.


Just nu känns det som att jag är trött på att äta fett, jag blir illamående till frukost för jag har ledsnat på alla former av ägg, majonäs, ost med smör, kokoskaffe osv. Det känns inte fräscht eller vad man ska kalla det.

Visst det är mycket god mat men det känns som att det börjar bli för mycket samtidigt som jag inte ens vet om jag gör rätt eller inte.

Mina tankar kommer att snurra vidare kring detta men jag känner att jag snart måste bestämma mig då jag inte blir yngre. När jag har bestämt hur jag ska gå tillväga så måste det vara en seriös väg, en väg som jag iallafall förstår mig på, en väg som jag kan falla tillbaka på om jag skulle råka göra snedsteg. Kanske bestämma mig för att en dag i veckan(lördag) får jag äta tio godisbitar för att undvika förbjudet fällorna. Ja ärligt talat så vet jag inte och jag börjar fan tröttna på mig själv riktigt rejält. Är det såhär jag ska hålla på och älta resten av mitt liv och inte klara av att göra något åt saken??


Nu till något annat som gav mig positiv energi idag - det underbara vädret.

   

Solen har lyst på oss hela dagen och det har varit lagom varmt med härliga vindar så jag har verkligen kunnat slappna av idag. Jag hoppas på en lika underbar dag imorgon då jag har tagit ut lite semester, bara för att får njuta lite extra av tillvaron (om jag nu kan det då jag är ganska stressad inombords).


Nu ska jag försöka få mig några timmars sömn så får vi se vad morgondagen bjuder på.

//Therese





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards