Direktlänk till inlägg 19 januari 2014

Dags att kontakta vården...

Av T - 19 januari 2014 10:03

Jag är trött då jag den senaste tiden haft svårt att somna, mycket tankar i omlopp. Det var en händelse för ett tag sedan som jag jag har påverkats otroligt mycket av. Just själva händelsen känner jag inte att jag vill dela med mig av här just nu. Däremot vill jag få av mig lite tankar om mina känslor just nu


Jag har en fruktansvärd ångest i omgångar, jag har svårt att somna samt känner jag att jag har svårt att gå ut bland folk då det känns som att folk dömmer mig. Igår jobbade jag och i mitt jobb ingår det en hel del utevistelse med b la handling och jag blev alldeles svettig, fick ont i magen och jag tyckte det var jobbigt att andas.


Idag har jag lovat min äldsta att vi ska gå på bio vilket har satt igång en hel del tankar hos mig. Jag försöker förutse biobesöket och intalar mig själv att det inte kommer att bli så farligt men jag känner att ångesten ligger och trycker. Ångesten som uppstår då jag igen ska ut bland folk som kanske tittar på mig och dömmer mig.


Jag har nu bestämt mig (framför allt för barnens skull) att jag måste söka en läkarkontakt så att jag kan få hjälp med detta så att det inte slutar riktigt illa. Så imorgon måndag är det dags att kontakta vården.


Jag känner att när jag tagit tag i detta så kan jag ta tag ordentligt i vikten igen för nu är det så otroligt svårt även fast jag försöker varje dag att tänka mig för....


Så ser det ut för mig just nu...

//Therese

 
 
Ingen bild

Kristina

19 januari 2014 21:08

❤️❤️❤️All kärlek till er❤️❤️❤️

T

20 januari 2014 21:26

Tack vännen!

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

24 januari 2014 23:22

Låter lite som min mamma, har jobbat med hennes ångest, depression, folkskygghet osv nu i över 10 år. Det är itne lätt och det är viktigt ATT du vill bli hjälpt....

http://www.viktsextiosju.webblogg.se

T

25 januari 2014 11:44

Eftersom detta inte hör till vanligheten och att det nyss utlösts efter en specifik händelse så blir jag rädd för vad som kan hända om jag låter det gå en lång tid utan hjälp och jag har ett ansvar gentemot mina barn och därför har jag varit i kontakt med vården igår så tar jag ett steg i taget.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards