Alla inlägg den 25 januari 2014

Av T - 25 januari 2014 11:50

Här snoras det, snörvlas det och hostas en hel del framförallt på den minsta. Ingen feber bara förkylning men oj vad jobbigt det är nattetid. Jobbigt för den lille som får svårt att sova och jobbigt för oss föräldrar att se den lille inte må så bra. Det värsta är att dagtid är han hur pigg som helst (fast snoret rinner) så kommer det jobbiga under natten men det är väl så det är.


Igår var jag iallafall ut till vårdcentralen och träffade en läkare. Jag fick telefonnummer till några olika teraputer då det är en aning överbelastat hos den dom har närmast kontakt med och skulle läkaren skicka en remiss dit så skulle jag få vänta medans jag kanske behöver någon att tala med ganska snarast. Han skrev även ut ångestdämpande, lugnande så att jag kan komma till ro på kvällarna och somna så att jag inte ligger och funderar när det är dags att sova.

Nu har ag iallafall kommit ett litet steg i rätt riktning, jag börjar med att få ordning på sömnen (så fort barnen sover igen på natten) sen ska jag kontakta en teraput så får jag ta det därifrån sedan.


Efter lunchen idag tänkte vi gå ut och få lite frisk luft och åka lite pulka för jag tror att frisk luft behöver man speciellt under förkylningstider (så länge man inte har feber och är allmänt orkeslös).


Annars idag ska vi bara försöka njuta av dagen och ta det lite lugnt. Försöka se det ljusa delarna i vardagen..

Hoppas att ni som läser får en mysig lördag!


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards