Direktlänk till inlägg 10 mars 2016

Morgonen startar med motivation

Av T - 10 mars 2016 10:34

Nu är det väl inte riktigt morgon längre så jag får väl säga god förmiddag.

Idag vaknade jag och hade en otrolig motivation för att fixa min resa och motivationen sitter fortfarande kvar och jag hoppas att den är stark nog att hålla i sig så som den gjorde i starten av denna resa.

Tack vare min sambo så har jag nu en tillfällig telefon som också har en kamera så att jag kan fota mina maträtter. Bilderna kanske inte blir lika bra kvalite som med min iphone men jag kan iallafall fota. Bloggen blir lite roligare med bilder.


Tyvärr har jag inte fotat dagens frukost som blev två ägg, en lingongrova, lite kaviar och en kopp kaffe.

Lunchen kommer idag att bestå av stekt torsk med broccolimos och middagens planer är stuvade rotfrukter med kotlett så jag ska verkligen försöka fota. 


Imorse vart den ju en liten promenad vid lämning till skola men det är inte alls trevligt att gå ute idag eftersom slasken från igår har ju frusit till under natten. Jag längtar verkligen till vår och barmark nu, det är så härligt när dom har sopat gatorna och det är torrt. Perfekt promenadunderlag.

Såhär såg det iallafall ut imorse med fotsteg ingutet i is:

   

Då kämpar jag på för fullt idag och klarar denna dagen felfritt! (intalar jag mig själv iallafall)

Kram på er därute!



 
 
madde

madde

11 mars 2016 08:38

Bra att motivationen kom tillbaka så fort, ditt lilla snedsteg i onsdags var ändå inte så farligt. Du tänkte helt rätt att slänga ihop något hemma =) Vist att knäckebröd ställde till det, men tycker ändå att det är bättre än att du skulle ha valt att köpa med dig något hem =) Det betyder ju helt enkelt att du är på rätt bana =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

11 mars 2016 08:59

Ja det känns bra ändå just nu och jag hoppas som sagt att dessa senaste månaderna inte ställt till det allt för mycket men jag kämpar vidare =)
Tack också för att du tar dig tid att kommentera det betyder jättemycket! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards