Alla inlägg den 17 december 2013

Av T - 17 december 2013 13:04

Mat är något man måste ha varje dag för att kunna överleva och det går att styra hur mycket man äter och vad man äter men för någon som mig så är detta ett vardagligt problem som jag kämpar med dagligen. Jag måste hela tiden tänka på att inte äta för mycket och jag måste stå emot mina demoner som bara säger: "Ät det gör inget bara ät".


Som jag i ett tidigare inlägg nämnt så har det inte gått särskilt bra på sista tiden och jag har faktiskt gått upp i vikt till 104,4 kg (dagens siffror) alltså plus 2,4 kg. Detta är något jag verkligen vill förändra igen... (hur många igen får man använda sig av) och jag försöker nu IGEN tänka på vad och hur jag äter.


Jag kommer inte just nu sätta upp något krav på mig själv om att gå ner i vikt för då blir jag bara besviken eftersom julen står inför dörren och jag lovar mig själv att jag verkligen ska kämpa hårt med vad jag stoppar i mig men för en person som mig och min problematik så vet jag att det är snäppet svårare under julen då jag även har svårt dagligen.


Jag vet att jag kan lyckas och jag tänker göra det med små små steg även om jag själv inte riktigt begriper att små små steg är ett helt acceptabelt sätt att gå ner i vikt på.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards