Direktlänk till inlägg 16 februari 2016

Hur tar man sig igenom hinder efter hinder?

Av T - 16 februari 2016 09:51

Det känns som att så fort jag lyckats kämpa hårt med min viknedgång så kommer det grejer ivägen. Det behöver inte vara så stora grejer men kanske många små och efter många små grejer så tappar jag liksom motivationen och det går en sväng utför. Jag skulle vilja bryta den trenden och det kanske jag kommer kunna göra med hjälp av boken jag skaffat mig för nu ska jag ju strax gå in på nästa fas. Veckoregistreringen är strax klar och jag kan redan nu se ett mönster att jag många gånger i stress och upprördhet tar till mat/godis för att döva mina känslor.

 


Det vart ingen vägning idag heller då nu barn nummer två har fått vattkoppor så jag måste liksom försöka fixa så att det funkar praktiskt här hemma med mat och grejer innan jag går iväg till jobbet. Tur att vi är två så att vi kan undvika att vabba eftersom jag jobbar sånna tider jag gör, för nu är vi inne på tredje veckan med sjukdom här hemma.


När det kommer till träning så vågar jag inte träna för jag har fått riktigt ont i ryggen och det strålar upp över axel och fram i bröstet. Detta gör att jag inte vågar gå till gymmet då jag är rädd för att det ska bli sämre utan jag ska boka en tid hos naprapaten (som jag blivit rekomenderad att göra) och sedan höra vad hen säger och efter det vågar jag nog ta mig till gymmet igen. Det som är positivt nu är att den äldsta är frisk och går i skolan igen så jag får iallafall mina promenader till och från skolan måndag-fredag, promenader jag inte fått på länge.

Förstår ni nu hur jag menar med att saker kommer ivägen? Sjukdomar, ryggont... Tyvärr så tappar man lite motivation men jag jobbar på det och därför tror jag att viktminskningen stått still ett tag..


Jag tänker inte gå in så mycket på hur veckouppgiften varit då det är ganska personliga anteckningar men jag har ju faktiskt börjat inse att vissa händelser leder till onormalt ätande hos mig. Jag kan ge er ett jättebra exempel på det som hände mig igår.

Jag fick information gällande en sak på jobbet. Denna information gjorde mig så otroligt upprörd och stressad. Det skapade känslor som maktlöshet (alltså viljan att påverka något som jag kanske inte kan), frustration, ja lite panikkänslor. Jag gick och hämtade en chokladkaka jag hade i skåpet, av ren vana och satte i mig hela kakan (185g) 

Varför gjorde jag det då? I efter hand så var det nog för att lindra stressen, döva mina jobbiga känslor eller något i den stilen. Boken jag jobbar med kommer nog att ge mig tips och ideér hur jag ska hantera detta. 

En skillnad nu mot förut var att jag mådde otroligt jävla illa efteråt. Det blev väl för mycket choklad på en gång och eftersom jag levt hyffsat ok en längre tid så har jag lyckats förändra kroppen eftersom att jag tidigare lätt kunnat äta en chokladkaka utan illamående.

Jag ska fortsätta kämpa på i små små steg och jag vill inte ge upp denna gången!


Jag har inte haft så mycket energi över till bloggen med dessa sjukdomar här hemma men jag har iallafall haft bloggen i tanken och därför även haft fotografering i tankarna så nedan kommer ett litet ihopklipp av några få maträtter som intagits den senaste veckan.

   


//T

 
 
madde

madde

20 februari 2016 09:26

Hoppas det blir bättre i sjukstugan snart, så du kan börja fokusera på träningen mer =) Men att du har fått till några promenader till och från skolan är iaf bättre än inget alls =) Så ge dig en klapp på axeln för de!!
Bara hoppas på att naprapaten kan fixa din smärta, så du slipper att ha ont.
Det är bara fortsätta kämpa, huvudsaken är att du inte går upp en massa kg. =)
Kramar <3

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

22 februari 2016 13:36

Ja dessa veckor har fått mig ur balans men jag ska nu igen börja jobba med det mentala så hoppas jag att det andra kommer..
Välkommen hem efter semestern! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards