Direktlänk till inlägg 4 februari 2016

Ett alltiallo inlägg...

Av T - 4 februari 2016 20:16

Jag sitter här med datorn i knät och har kopplat in lurarna och lyssnar på musik. Just nu känner jag bara hur jag flyter bort i musiken och det är så otroligt skönt att gunga med till riktigt bra musik. Ibland kan musik framkalla så mycket känslor som ligger undangömda och ibland behövs det komma upp till ytan för att rensas ur.


Idag är väl första dagen den här veckan som jag tillbringar den mesta tiden uppe och inte i sängen vilket tyder på att jag är påväg att bli frisk, men jag har känt mig snurrig vid flera tillfällen idag samt har jag ett tryck i huvudet som inte riktigt vill ge med sig så viruset har väl satt sig i huvudet men förhoppningsvis så har det snart gett med sig.


Något som jag inte bloggat om är att jag för någon vecka sen unnade mig lite massage och denna gången hos en ny men även hon påpekade att jag var sned i ryggen (för visst har jag nämnt det tidigare att en jag gått till sagt att jag är sned?) Hon rekomenderade också ett besök hos en naprapat och jag känner ju själv att jag är sned nu när jag är mer avslappnad och det var som den senaste sa också att fixar jag inte till det så blir det även att musklerna belastas fel vid träning så jag ska ta mig i kragen och boka en tid hos en naprapaten och hoppas på att få ryggen rak som den ska vara.


Jag har ju faktiskt varit ganska så effektiv med lite foton men eftersom jag inte varit lika effektiv med bloggandet, vilket har sina naturliga förklaringar, så har ju inte mina foton kommit till den användning som jag hade tänkt - just för bloggandet och därför bjuder jag nu istället på ett litet ihopklipp av lite av de senaste bilderna.

 

När man ser bilderna såhär så ser man ju faktiskt att jag äter mat som är helt okej och som smakar bra. Jag vart så otroligt sugen på vanlig formfranska för någon vecka sen som jag rostade och åt med smör och ost men det var inte alls så gott som det var förr. Jag har vant om mig och föredrar en grov macka med kyckling/kalkonkött, lite keso och gärna nån grönsak, svamp, rädisor eller gurka och färsk persilja/gräslök gör frukosten extra god.


Jag ser verkligen framemot vad detta året kommer att bjuda mig på då jag upplever att jag ser saker helt annorlunda än vad jag gjort på otroligt länge. Jag känner mig så otroligt mycket piggare och jag känner så många fler känslor än ledsamhet och likgiltighet. Jag kan skratta sådär äkta från djupet på ett sätt jag inte gjort på år och det känns helt fantastiskt. Det känns så bra att i skrivandes stund blir jag så känslomässigt berörd till tårar för att jag faktiskt hittat grundorsaken till mitt mående och att jag lyckats blivit hjälpt på det viset att mitt glada, spralliga, riktiga jag faktiskt börjar hitta tillbaka.


Något som jag dock upptäckte under dessa dagar av sjukdom med feber och grejer var att jag var hemsk i humöret och jag fick faktiskt en rejäl ångestattack med svårigheter att andas. Eftersom mensen kom i söndags så vet jag att jag normalt skulle vara påväg mot de bättre dagar och hade precis slutat med min medicin för perioden (om jag nu tänker PMDS) men kan det vara så att man är känsligare för ångestattacker under en virusperiod (eller vad man nu ska kalla det) Någon med panikångest som upplevt att symtomen för just panikångesten bilr värre vid virusangrepp? Eller någon med samma typ av problematik som jag som upplevt det värre vid virusangrepp? Detta var helt nytt för mig samtidigt som jag nu är så medveten om mycket att jag faktiskt kommer uppmärksamma om det händer fler gånger just vid sjukdom...


Oj nu blev detta verkligen ett långt inlägg med lite allt möjligt i.

Jag hoppas att jag har samma sug för att skriva några rader även imorgon. 

Det finns något som jag har i huvudet som jag funderar på att dela med mig av men jag har ännu inte bestämt om jag ska göra det eller inte så jag funderar någon dag till...


//T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards