Direktlänk till inlägg 23 november 2015

Ny vecka och jag ser framemot ledig helg (jag vet redan)

Av T - 23 november 2015 10:16

Då var det måndag igen och hela helgen har gått utan att jag har bloggat något alls men det beror på att jag knappt varit hemma då detta har varit min jobbhelg. I fredags var jag iväg och åt julbord i tjänsten och just sådant som julbord blir lite svårt att räkna ut vad det är medtanke på att man inte har en aning om vad dom har haft för ingredienser men jag tror nog att det gick hyffsat bra ändå. Det lär ju om inte annat visa sig imorgon när det är dags för vägning.


Jag har tittat tillbaka på förra veckans träning och jag är otroligt nöjd över hur jag har hunnit få till det med jobb och allt. Det känns otroligt bra och för att visa er att det faktiskt stämmer har jag fotat min tränings loggbok:

 

Jag valde att sticka iväg till gymmet igår kväll efter att jag jobbat och det var skönt att komma iväg och röra lite på mig men jag var lite seg i kroppen men det viktigaste var att jag faktiskt tog mig iväg och gjorde mitt bästa. Jag fick ju svettas ;) Ett bra sätt att jobba sig igenom saker är att täcka över klockan för är man en aning seg så tickar klockan så otroligt sakta och då kan det vara bra om man inte ser den, tycker iallafall jag.

 



När jag kom hem så tog jag en skön varm dusch, jag brukar inte vilja duscha varmt efter att jag tränat men jag han kyla ner mig från gymmet till bilen och från bilen och in pga att termometern stod på -10 grader igår kväll. Efter den sköna duschen tog jag mitt duntäcke och kröp upp i soffan och slappnade av en stund framför tv:n ett perfekt slut på veckan.

 


Nu är det som sagt ny vecka och jag jobbar tis,ons och torsdag denna vecka sen går jag av på fredag morgon och tar en efterlängtat helg som kommer att bestå av lite julpynt och julmarknad. Även om jag jobbar imorgon så kommer jag att hinna iväg på förmiddagen för att väga mig och det ska bli intresant eftersom jag inte kom iväg förra veckan.


Sen när det kommer till maten så blir det nog omelett till lunch och ikväll ska jag göra något som heter bombay-curry, en gryta med bland annat koksmjölk. Jag ska försöka att vara så duktig att fota middagen så att jag kan dela med mig av den.


Hur har er helg varit och vad har ni för middagsplaner idag? Någon som vill dela med sig?

//T


 
 
madde

madde

23 november 2015 17:38

Det där med julbord är farligt ;) Det gäller bara att tänka, och kanske till och med bara ta det som är gott och inte allt :D
Dagens middag här blir lövbiff, får se vad man hittar på till den. Men imorgon blir det älgpannbiffar med potatis och svampsås =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

24 november 2015 11:13

Ja julbord är farligt för det finns sååå mycket gott speciellt dom där rörorna... =)
Åh lövbiff det var längesen jag gjorde det måste jag planera in någon dag!
Köper du älgfärsen eller har du någon i din närhet som jagar? Det är gott med älgfärs.
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards