Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Ingen vägning på plats men ett litet hum om hur det gått har jag...

Av T - 17 november 2015 09:38

Då var det tisdag och normalt sett brukar jag den här tiden befinna mig i en bil påväg till min vägning men nu är det såhär att det var glashalt ute och jag har ännu inte (jag vet att det är sent) bytt däck på bilen, därför vill jag inte chansa och åka 3,5 mil på glashala vägar med sommardäck utan dubbar. Detta gör ju att jag inte får väga mig på den våg jag brukar och har därför inget riktigt resultat att redovisa idag men varje tisdag innan jag åker iväg till min vägningsplats så brukar jag väga mig på min våg hemma. Den vågen jag har skiljer sig från vågen jag väger mig på hos VV i själva slutsiffra men den brukar stämma i skillnaden från vecka till vecka på ett ungefär men med något hg upp eller ner. Jag kan därför inte ge några exakta siffror men jag har gått ner ca -0,3 kg denna vecka. Inga jättehöga siffror kanske men det brukar kunna vara det vid den här tiden i månaden så jag är nöjd över att det går neråt iallafall.

Nu har jag bokat tid för däckbyte så jag satsar på vägning på möte nästa vecka. Jag kämpar på en vecka til!


Igår vart det en lång promenad till VC för att träffa min teraput och där kom vi fram till efter en tids mätning med stämmningsdagbok att jag troligtvis lider av PMDS, en kraftigare version av PMS med depressionsinslag, men det är upp till en läkare att sätta den diagnosen så nu har jag fått en tid hos en läkare och då evetuellt kommer jag att få utskrivet antidepressiv medicin som jag bara ska äta 1-2 veckor i månaden just under PMS perioden. 

Med denna promenaden, plus promenad till skola med hämtning och lämning så uppnådde jag snabbt mina tiotusen steg. Jag tog mig också till gymmet och körde två 25 minuterspass, ett danspass och ett boxningspass så jag fick väldigt fina resultat på min fitbit flex igår. Resultat som jag vart så nöjd med att jag vill dela med mig av dom till er.

  

Jag vill också bara nämna att jag tog mig till gymmet i söndags kväll och körde ett träningspass så att jag fick till 2/2 pass förra veckan.


Eftersom jag nu fick en annan tid över än vad jag brukar på tisdagsförmiddagen ska jag nu krypa upp i soffan med en kopp kaffe och titta på något avsnitt av Grey´s anatomy innna det är dags att bege mig till jobbet.


Ha en bra tisdag på er!

//T




 
 
madde

madde

18 november 2015 13:16

Klokt beslut att inte åka till vägningen igår. Men vågen hemma visade nergång, och det är mycket bra =) Även om det inte är några höjdar siffror, så är det ändå minus =)
Duktig du är som går så mycket och tar dig till gymmet!
Kramar!

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

19 november 2015 10:42

Jo jag kände att det var det bästa också men nu är däcken på så då känns det lite mer säkert =)
Ja det är bra att det går neråt och jag har börjat acceptera att detta kommer att få ta sin tid men jag är så taggad för att faktiskt klara av att förändra mitt sätt att leva denna gången. Jag är också glad att du följer mig och peppar med dina kommentarer det betyder mycket! Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards