Direktlänk till inlägg 15 november 2015

Jag är ju verkligen urusel på att blogga just nu

Av T - 15 november 2015 10:45

Jag skulle så gärna vilja ta mig tid att sätta mig ner och blogga varje dag för vissa dagar har jag så otroligt mycket bloggideér men om jag inte tar mig den tiden precis just när den idén ploppar upp så blir det otroligt svårt att återskapa det jag tänkte skriva om just då. 


Vardagen rullar på för fullt här hemma. Jag och min kropp känner oss lite sega, kan det bero på höstmörkret, ruggigheten och känslan kring alla måsten? Eller kanske beror det på fel tidpunkt i månaden? Jag har tillsammans med mitt teraput fått i uppgift att registrera mitt mående under 1½ månads tid och det är faktiskt ganska intressant för ca två veckor innan mens och dagarna strax före samt de första dagarna under mens mår jag betydligt sämre än dagarna efter mens. Då pratar jag inte om ett vanligt pms mående utan det handlar mer om kraftiga dippar eller vad man ska kalla det. Jag gråter mycket, känner mig otillräcklig och oduglig samtidigt som jag har mer ångest och är mer irriterad än vanligt. Ofta kring den här perioden kommer också funderingarna vad meningen med livet egentligen är. Jag tror, fast det är ingenting jag vet, att jag kanske har en släng av PMDS det är alltså en kraftigare släng av PMS där depression kan visa sig just dessa tidpunkter i månaden. Eftersom jag har haft dessa misstankar så nämnde jag det för min teraput som då gav mig dessa registreringspapper och det syns ett ganska tydligt mönster i mina dippar eller vad man ska kalla det.


När det sedan kommer till träningen så har det varit segt på den fronten denna vecka då kroppen känt sig så seg men igår blev det iallfall 30 minuter cirkelträning sen tänkte jag köra ett gympass ikväll när ungarna lagt sig för att faktiskt få till mina två pass/vecka. Jag vet att jag satte upp ett mål att minst två pass i veckan varav ett gympass men det har inte riktigt fungerat att få till minst ett gympass men jag har iallafall tränat minst två pass i veckan och det får jag faktiskt vara nöjd med.


Denna helgen känner jag mig som sagt väldigt svälld och uppblåst samt har jag otroligt svårt att stå emot sötsuget och alla ätbegär under den här perioden i månaden, jag försöker men det är svårt så jag hoppas inte på några stora förändringar på vågen på tisdag men jag hoppas att jag iallafall inte gått upp. Skulle det vara så att det är sämre siffror denna vecka så tar jag dte för vad det är och kämpar vidare. Jag SKA tillslut nå mitt mål och jag VÄGRAR ge upp. Jag har gjort ett otroligt bra jobb sedan den 1 september och jag tänker fan forstätta att kämpa på. Det går lite upp och ner i motivation och strikthet (eller vad man ska kalla det) men jag ger inte upp.


Hoppas att ni där ute haft en bra helg!

//T

 
 
madde

madde

15 november 2015 12:44

Man har motgångar i viktresan. Du kämpar på otroligt bara =) Du har haft sådana fina siffror sedan du började om igen =)
Fortsätt kämpa Tjejen =))

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

17 november 2015 09:39

Tack! Dina ord värmer =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards