Direktlänk till inlägg 4 november 2015

Ångest, träning, viktresultat

Av T - 4 november 2015 10:31

Jag har en väldigt tuff tid hos mig just nu. Jag vill inte gå in på vad det innebär men jag kan säga att just nu ligger ångesten som ett mörkt moln över mig. Detta har påverkat mitt matintag den senaste veckan. Det påverkar på det viset att jag vissa mornar inte klarar av att äta någon frukost då ångesten är så stark att jag känner mig illamående, det i sin tur leder till att jag är för hungring kring lunch tid eller så äter jag för lite under dagen och kroppen ställer in sig på sparlåga och förbränner därför inte som den ska. Jag har iallafall kämpat extra hårt denna vecka som gått för att ta mig igen om alla känslor och hantera maten. I måndags var jag iväg på ett bodypump pass som var en aning ångestdämpaden vilket ledde till att jag igår körde ett GRIT pass också just för att det var skönt att dämpa ångesten lite. Denna vecka jag har framför mig ska jag också kämpa på rejält med allt även om ångesten just nu är en stor del av min vardag så ska jag göra det jag kan för att det inte ska påverka allt för mycket i min viktminskningsprocess.


Även om det varit en tuff vecka så åkte jag för att väga mig igår. Jag hade inga förväntningar alls på viktresultatet och min coach sa att det är bra att jag tagit mig dit fast det kanske kan vara ett plus. Det vetyder sa hon att jag har iallafall inte gett upp och tillåtit det bli en ond cirkel igen. 

Nu till veckans resultat:

Startvikt: 115,5 kg

Förra veckans vikt: 107,5 kg

Denna veckans vikt: 107,3 kg (alltså -0,2kg ett litet men alltid nåt)

Total viktminskning hittills: -8,2 kg


Jag kan inte lova att bloggningen blir regelbunden och i måndags skrev jag faktiskt ett inläggning i anteckningsappen på min mobil strax innan träning men tyvärr har det inte blivit att jag puplicerat den... Kanske blir fler sånna texter som jag en dag tar mig tid att "publicera" i bloggen.


Nu ska jag slappa lite framför tvn och vila mig lite innan jag hämtar barnen då jag jobbat natt.

//T

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards