Alla inlägg den 11 april 2016

Av T - 11 april 2016 20:16

Nu är det kväll och i vanliga fall brukar jag göra ett inlägg vid senare tidpunkt men idag väljer jag att göra det nu för jag vet inte hur länge jag orkar hålla mig vaken eftersom förkylningen slagit till ordentligt. Tjockt i näsan, ögonen svider och huvudet dunkar. Trots detta har jag lyckats få till promenader idag, en eftermiddags promenad i väldigt långsamt tempo eftersom en fyraåring vill gärna gå med myrsteg och filosofera samtidigt, sen blev det en kvällspromenad i lite högre tempo då sjuåringen tog cykeln och jag gick.

Jag har en shake/soppa kvar för idag och det blir nog en varm potatis och purjolökssoppa för att få något värmande på kvällskvisten.
Dagen har gått bra, matlagning två gånger till familjemedlemmar men det känns jättekonstigt att laga mat och inte har någon aning om hur det smakar, men hittills verkar jag ju ha lyckats.
Jag upplever att den här reningskuren är jobbigast på sen eftermiddag och kvällar.. Kan det vara ett tydligt bevis på att det är den tidpunkten jag har lättast att trilla dit?
Fjärde dagen är snart avklarad och jag klappar mig själv på axeln för det och så satsar jag även på en femte ren dag imorgon!

//T

Av T - 11 april 2016 10:08

Då vart det som jag befarade, snoret sitter tjockt i näsan och jag känner mig hängig. Det som är tur dock är att jag nu är ledig i två dagar besvikelse är det när jag faktiskt bestämt mig för att träna men jag lär se hur det utvecklas men har jag tur är det snabbt över..

Det blev ingen lång promenad imorse men 20 minuter vart det iallafall för jag orkade inte mer, får se om det blir en lugnare promenad senare idag också så att jag får lite rörelse iallafall.

Ikväll klockan 21.00 sitter jag bänkad framför tvn då det är dags för en ny omgång av Biggest loser Sverige. Så spännande..

När det kommer till mina shakes/soppor så är jag jättemotiverad inför dagen och det kommer nog att gå bra.

Ha en bra start på veckan därute!
//Therese

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards