Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Hinner inte fast jag vill..

Av T - 31 augusti 2014 11:18

Oftast så har jag ett bra ämne till bloggen på morgonen eller under dagen som jag tänker att ikväll ska jag ta mig tid till detta men det blir aldrig tid till det. Dagarna går i ett från morgon till kväll och när kvällen kommer så har jag prioriterat soffan med någon bra serie istället.


När det gäller kosten så försöker jag varje dag fast det är svårt och det som gör det svårt är att jag inte känner eller ser något resultat så jag börjar få svårt att tro på det. Alla vet hur jag blir när jag får svårt att tro på att något fungerar ju jag lägger av. Jag har ännu inte lagt av men jag är heller inte strikt. Något som gör det otroligt tråkigt är dessa frukostarna, jag har tröttnat på ägg och jag börjar bli illamående av smör och ost så snart vet jag inte vad jag ska göra.

Räcker det att dricka kokoskaffe till frukost?


Jag har inte vägt mig på ett tag men jag skulle tippa på att jag ligger kvar på mina +2 kg som jag gick upp under semestern men det kanske är det jag ska göra för att se resultat - att ställa mig på min våg en gång i veckan.


Grejen är också den att jag vet inte om jag äter rätt eller fel då man följer ett lchf recept och sen visar det sig att några av ingredienserna innehåller mer än 5g kolhydrater per 100g och då blir jag förvirrad för jag trodde att man inte skulle använda sig av saker som innehåller mer än 5g/100g. Förrvirring leder ofta till misslyckande i mitt fall men jag kämpar på en dag kanske det lossnar.


Annars rullar mitt liv på. Jag har en del nya planer inför framtiden och det har med utbildning att göra men för att komma dit jag vill så måste jag läsa en matematik kurs för att få behörighet att söka det jag vill.

Jag var och träffade en studievägledare tidigare i veckan och vi kom överens om att jag ska börja läsa A kursen (även om jag hade fina betyg i gymnasiet) för att fräscha upp matteminnet så det startar jag med måndag den 8 september. Hela kursen är på distans så jag kommer kunna jobba samtidigt då jag bestämt att göra kursen i ganska långsam takt. Allt detta känns otroligt spännande då det är starten mot ett nytt mål i mitt liv.


Oj nu blev det ett ganska långt inlägg men det är så det ligger till just nu och jag skulle gärna blogga oftare men som sagt så ibland räcker inte tiden till. Om det är någon som har lite lchf tips kom gärna med dom för jag suger in all information jag kan få.


//Therese

 
 
Madde

Madde

1 september 2014 10:48

Ibland kan det vara så att chef inte funkar för alla. Så du kanske borde ställa dig på vågen en gång i veckan och se. Vet att det inte fungerade för mig :-(
Vad kul att du ska börja plugga. Ska också ev börja i okt om jag kommer in :-)
Kämpa på kram

http://Madderavals.bloggplatsen.se

T

4 september 2014 09:47

Ja och jag börjar verkligen fundera om det är något för mig lchf alltså...
Ja jag är lite spänd inför pluggandet och hoppas att jag klarar av matten för att få behörighet till högskolan.
Vad ska du plugga för något?
Kramar

 
Madde

Madde

5 september 2014 13:50

Det blir administration för mig :-) med tanke på att jag har handeksem, så kan jag inte vara inom vården....

http://Madderavald.bloggplatsen.se

T

8 september 2014 20:41

Hoppas att du kommer in på det du vill =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards